Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.
Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.
Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.
Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?
Dags för HUACA?

Ville alltså åka:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
Det är väl omöjligt att åka till Hawaii från Sverige utan att passera en tredje zon? Om du åker via Nordamerika så blir ju Nordamerika tredje zonen. Jag hade helt klart gjort en HUACA.
 
Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.
Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.
Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.
Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?
Dags för HUACA?

Ville alltså åka:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
Jag tycker den är högsta reasonable så testa igen några gånger. Hur många miles extra i procent är det vis Asien? Det är ju absolut igen jätteomväg direkt. Det känns som att det inte finns en "computer says no" utan att det är upp till agenten att bestämma.
 
Ah, jag menade mer svara på frågan om det var giltigt att landa ner i 3:e zon.
De exakta destinationer du valt har jag inte koll på tyvärr.
Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.

Synd du inte fick igenom din.
Är den där verkligen giltig med två stopp i tredje zon? I så fall ska jag testa att boka den.
 
Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?
ARN-MUC-BKK-KIX-HKG
SIN
-CGK-BKK-FRA-ARN

Maximum Permitted Mileage mellan Stockholm-Hong Kong:
Kod:
STOHKG-YY 24JAN18
 
 TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
    GI      M        5M       10M       15M       20M       25M
 
MPM EH   8180      8589      8998      9407      9816     10225
MPM TS   8736      9172      9609     10046     10483     10920
Via Eastern Hemisphere (via Sydostasien) får man flyga max 10.225 miles.


ARN-MUC-BKK-KIX-HKG

Denna routing är 10.418 miles så det finns risk att det inte godkänns av Tallinn, men du får prova helt enkelt.
Utan sista Osaka-Hong Kong ska det inte vara några problem. (alltså, Osaka som destination)
Alternativt, flyga direkt mellan Bangkok-Hong Kong och skippa Osaka.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


SIN-CGK-BKK-FRA-ARN
Jag ser inte något problem av den här routingen.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jag fick ta bort Osaka och bokade utresa ARN-MUC-BKK-HKG, återresa SIN-CGK-BKK-MUC-ARN. @squeezen hade fått igenom CPH-FRA-ICN-KIX-BKK men finns det inte en regel som säger "max ett stopp i tredje zon"?
 
Toppen