agehall
Medlem
Rätt vässentlig skillnad på det och att flyga BKK-KIX-HKG som innebär rejäl backtracking på slutet.Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.
Rätt vässentlig skillnad på det och att flyga BKK-KIX-HKG som innebär rejäl backtracking på slutet.Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.
Precis, jag ville i första inlägget svara på frågan om det var ok att landa ner i 3:e zon.Rätt vässentlig skillnad på det och att flyga BKK-KIX-HKG som innebär rejäl backtracking på slutet.
Det är väl omöjligt att åka till Hawaii från Sverige utan att passera en tredje zon? Om du åker via Nordamerika så blir ju Nordamerika tredje zonen. Jag hade helt klart gjort en HUACA.Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.
Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.
Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.
Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?
Dags för HUACA?
Ville alltså åka:
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Eller:
![]()
Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
Ring och testa, borde fungera. Flera som rest via Nordamerika antingen ut eller hem på en sådan award.
Jag tycker den är högsta reasonable så testa igen några gånger. Hur många miles extra i procent är det vis Asien? Det är ju absolut igen jätteomväg direkt. Det känns som att det inte finns en "computer says no" utan att det är upp till agenten att bestämma.Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.
Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.
Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.
Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?
Dags för HUACA?
Ville alltså åka:
![]()
Eller:
![]()
Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
Är den där verkligen giltig med två stopp i tredje zon? I så fall ska jag testa att boka den.Ah, jag menade mer svara på frågan om det var giltigt att landa ner i 3:e zon.
De exakta destinationer du valt har jag inte koll på tyvärr.
Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.
Synd du inte fick igenom din.
Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?
ARN-MUC-BKK-KIX-HKG
SIN-CGK-BKK-FRA-ARN
STOHKG-YY 24JAN18
TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
GI M 5M 10M 15M 20M 25M
MPM EH 8180 8589 8998 9407 9816 10225
MPM TS 8736 9172 9609 10046 10483 10920
ARN-MUC-BKK-KIX-HKG
Jag ser inte något problem av den här routingen.SIN-CGK-BKK-FRA-ARN
Inte nu längre.men finns det inte en regel som säger "max ett stopp i tredje zon"?