Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Ja absolut, jag har själv bokat upp mig på ett antal hyror. Och för de som inte hämtar ut bilen (tveksamt om det är vattentätt enligt vilkor?) så är det självklart en kanonlösning om man inte vill använda bilen.

Det jag refererade till var parkeringskostnader, restid, flytta bilen etc. det var ingen sågning av kampanjen, men om man hyr en bil för 750kr och betalar parkering för 150kr samt måste flytta bilen 2 gånger, så menar jag att man inte ska glömma att räkna på helheten när man ska värdera poängen.

Håller helt och hållet med. Dock så är det fortfarande en nästintill oslagbar kampanj

Svårt att få lika mycket poäng för en sådan lite summa (både faktiskt kostnad + tid inräknat).

Själv hämtar jag mina bilar i Bromma och ställer dom sedan vid kontoret i Frösunda. Gratis parkering och en lagom lagom långpromenad hem till Ulvsunda. Lite motion har aldrig skadat

Tog en halvtimme totalt att åka in igår flytta bilen och åka hem, så det var inte så det var inte så jobbigt.

Ja absolut, jag har själv bokat upp mig på ett antal hyror. Och för de som inte hämtar ut bilen (tveksamt om det är vattentätt enligt vilkor?) så är det självklart en kanonlösning om man inte vill använda bilen.

Det jag refererade till var parkeringskostnader, restid, flytta bilen etc. det var ingen sågning av kampanjen, men om man hyr en bil för 750kr och betalar parkering för 150kr samt måste flytta bilen 2 gånger, så menar jag att man inte ska glömma att räkna på helheten när man ska värdera poängen.

Jag förstår vad du menar och det är helt rätt tänkt.

Men även om man inte kan lämna bilen på stationen utan måste plocka ut den så resonerade jag på följande sätt när jag bokade mina hyror (då faktumet att man inte behövde plocka ut bilen inte var känt);

-Hyra över helgen: 741 kr.

-Parkering Stockholms innerstad (Taxa 3): Fredag 2 tim = 30 kr, lördag 6 tim = 60 kr, måndag 1tim = 15 kr = 105 kr totalt fredag kväll till måndag morgon. Bilen behövs inte flyttas på. Restid är försumbart för min del, promenerar till Avis. För parkeringsregler se Parkeringsregler - stockholm.se

-Kör på Doktorns rekommendation gällande hyrbilsförsäkring, årlig försäkring som täcker in samtliga hyror. Kostnad ca 500 kr / år delat med 25 hyror = 20 kr per hyra.

-Bensin (?) = 34 kr.

Totalt 741 + 105 kr + 20 kr + 34 kr = 900 kr.

Alltså, även om jag inte får lämna bilen på stationen så betalar jag ändå bara ca 900 kr för 10.000 poäng. 9 öre per poäng är extremt bra värde tror jag de flesta här tycker. Då har jag heller inte räknat med att jag får poäng på kortet när jag betalar och spend för 2-4-1. Plus att jag faktiskt har möjlighet att använda bilen om jag vill.. Bara en sådan sak :). Plus högsta status hos Avis Preferred samt div. fria weekends hos Avis nästa år :). Tack och bock säger jag till Avis, hatten av!

Alltså, även om jag inte får lämna bilen på stationen så betalar jag ändå bara ca 900 kr för 10.000 poäng. 9 öre per poäng är extremt bra värde tror jag de flesta här tycker. Då har jag heller inte räknat med att jag får poäng på kortet när jag betalar och spend för 2-4-1. Plus att jag faktiskt har möjlighet att använda bilen om jag vill.. Bara en sådan sak :). Plus högsta status hos Avis Preferred samt div. fria weekends hos Avis nästa år :). Tack och bock säger jag till Avis, hatten av!
Jag tror att de flesta här generellt värderar Eurobonus-poäng till 10 öre så det är ingen jätteavans just i det avseendet.

2. Only valid for reservations taking place between 2nd January 2018 – 15th January 2018 and rentals taking place before 31st December, 2018

Har noen koll på hvordan endringer av reservasjonen på virker? Jeg har for eksempel en leie i helgen uke 10 som er booket uten behov for leiebil og nå har jeg behov for leiebil helgen uke 7. Kan jeg endre reservasjonen fra uke 10 til uke 7 og fremdeles få 10000EB poeng?

Har noen koll på hvordan endringer av reservasjonen på virker? Jeg har for eksempel en leie i helgen uke 10 som er booket uten behov for leiebil og nå har jeg behov for leiebil helgen uke 7. Kan jeg endre reservasjonen fra uke 10 til uke 7 og fremdeles få 10000EB poeng?

Vet inte, men i sämsta fall måste du få 5.000 poäng
AVIS: 5.000 poäng min. 2 dagar t.o.m december 2018 (boka senast 28/2) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag tror att de flesta här generellt värderar Eurobonus-poäng till 10 öre så det är ingen jätteavans just i det avseendet.

Extremt bra värde är väl att ta i kanske och du har en poäng, men 9 öre / poäng är "worst case scenario" i detta fall. Behöver man inte plocka ut bilen är det ju snarare (om man betalar med Amex premium) 741 kr för 10111 poäng = 7,33 öre / poäng. Det fina är ju att för de fall man ändå hade hyrt bil, vilket för mig i alla fall är 1/3 av de bokningar jag lagt in, så betalar jag ju i princip ingenting för dessa poäng, eller i alla fall väldigt lite eftersom jag hade haft kostnaden i alla fall. Så mot bakgrund av det är min personliga kostnad ca 5 öre per poäng, utslaget över alla mina bokningar. Sedan tillkommer eventuella resor i tjänsten etc. som ger ytterligare "gratispoäng". Plus övriga fördelar enl. tidigare inlägg.

Hur man värderar poängen är ju högst personligt. Konsensus verkar ligga mellan 10 och 15 öre (?) här på BC. Alla som till exempel betalar för att använda Billhop / Betalo värderar ju poängen högre än så. Case in point.

En liten sak att tänka på ni som har fått ”insider tips” från killen bakom disken vid en viss station. Att skriva ut det samt hans namn, var kanske inte någon bra idé kan tänkas.
Alla har en chef och alla kan läsa här inne.

Just saying...

1500 poäng totalt på kontot med tre på varandra följande helghyror precis avslutade. Även mail till två olika i tråden nämnda mailadresser påpekandes detta utan svar. Någon som fått positiv återkoppling på ett mail än?

Toppen