Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Kan inte se det någonstans, snarare står det ytterligare specificerat att det är originalsumman + dessa 458kr på kvittot. Jaja ingen fara på taket ringer SAS och kollar.
Någonstans står det men det är inte alltid logiskt var. När kan har budat med poäng och det gått igenom så får man ett felaktigt kvitto på sek. Dessa pengar dras inte någonstans.

Har tidigare stått i mailtexten när uppgraderingen bekräftas att den gått igenom
Ah där var det. Tack.
"You'll soon receive a receipt for the cost of your upgrade. If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt."

Lite tokigt kan det ju bli om kvittot ska in i bokföringen. Iof är det ju inte specificerat att jag delbetalat med SAS Credits heller så får se hur det blir.

Någon med abonnemang som kan hjälpa mig att se bokningsläget, jag har en Plus, S, som jag försöker uppgradera till Business och undrar hur det ser ut egentligen..?

20 feb CPH-EWR SK909 och retur 23 feb SK910

Någon med abonnemang som kan hjälpa mig att se bokningsläget, jag har en Plus, S, som jag försöker uppgradera till Business och undrar hur det ser ut egentligen..?

20 feb CPH-EWR SK909 och retur 23 feb SK910
med abonnemang antar jag du menar expertflyer?
Tagna säten:
upload_2018-1-18_10-28-13.png

Availability of classes:
upload_2018-1-18_10-28-36.png

Nu vet jag inte hur I klass specifikt fungerar i förhållande till Plusgrade men det finns inga award säten just nu. i klass I.

Så med andra ord ganska gott om plats, om jag tolkar det rätt?
seatmappen kan man ju inte gå på dirket då det kan finnas sålda biljetter utan att folk seatat sig.
Availability visar ju iaf på 9+ TILL FÖRSÄLJNING huruvida de kommer vara tillgängliga för upgrade kan man ju inte veta nu, det är klart att de helst säljer fler som revenue.

Men, ja svaret på frågan är att det finna många (9+) lediga platser just nu.

med abonnemang antar jag du menar expertflyer?
Tagna säten:
Visa bifogad bild 71879

Availability of classes:
Visa bifogad bild 71880

Nu vet jag inte hur I klass specifikt fungerar i förhållande till Plusgrade men det finns inga award säten just nu. i klass I.

Har ingen relation till Plusgrade. Däremot kan man göra en s k Star Alliance Upgrade även på SAS med EB-poäng ifall I-klass finns ledig. Fungerar bara från Plus Y, B, S och kostar 35.000p. uppgraderingen genomförs då direkt.

Toppen