Har sökt runt som en tok på forumet senaste 20 minuterna men hittar inga bra svar, så provar trådstart i stället.
Vad kan man förvänta sig om man bokar biljetter i SAS Business? Enligt hemsidan Våra reseklasser: SAS Go Light, SAS Go, SAS Plus och SAS Business | SAS sägs bl.a.
och på Mat, dryck, shopping, Wi-Fi och underhållning ombord på flyget | SAS anges bl.a.
Men kan man verkligen räkna med denna standard vid bokning i business på SAS egna plan? Har de äldre kärror där man får sitta i vanliga flygstolar trots businessbiljett?
Prisskillnaden för mig gentemot Plus är berättigad endast om samtliga kärror håller den standard som anges på hemsidan/citaten/länkarna med bilderna som då framgår ovan
Biljetter jag bl.a. har tittat på är CPH - ORD (Chicago). Exempellinjer och modeller verkar då vara bl.a. SK 943, Airbus Industrie A340-300, SK 945 | Airbus Industrie A330-300.
Vad kan man förvänta sig om man bokar biljetter i SAS Business? Enligt hemsidan Våra reseklasser: SAS Go Light, SAS Go, SAS Plus och SAS Business | SAS sägs bl.a.
" Koppla av i en skön stol som kan förvandlas till en helt platt säng med gott om utrymme och avskildhet. Våra nya flygstolar har massagefunktion och en smart arbetsyta för din bärbara dator och dina personliga tillhörigheter."
och på Mat, dryck, shopping, Wi-Fi och underhållning ombord på flyget | SAS anges bl.a.
"I SAS Business får du bekvämligheter utöver det vanliga. Njut av det extra benutrymmet eller sträck ut dig på det helt liggande sovsätet. Eller jobba effektivt, om du hellre vill det. Sängkläder från Hästens (kudde, madrass och lakan)
(...)
Sittplatskonfiguration: 1–2–1
50 % av sittplatserna är enkelsäten
Extra breda säten (23"/24" bredd mellan armstöden)
Direkt tillgång till mittgången från alla sittplatser
Helt liggande platser, minsta längd 196 cm
Massagestolar
Sittdynor av skumgummi med formminne för individuell komfort (reglerbara med luft)"
Bilderna visar också hur platserna är utformade på sannolikt SAS fräschaste kärror.(...)
Sittplatskonfiguration: 1–2–1
50 % av sittplatserna är enkelsäten
Extra breda säten (23"/24" bredd mellan armstöden)
Direkt tillgång till mittgången från alla sittplatser
Helt liggande platser, minsta längd 196 cm
Massagestolar
Sittdynor av skumgummi med formminne för individuell komfort (reglerbara med luft)"
Men kan man verkligen räkna med denna standard vid bokning i business på SAS egna plan? Har de äldre kärror där man får sitta i vanliga flygstolar trots businessbiljett?
Prisskillnaden för mig gentemot Plus är berättigad endast om samtliga kärror håller den standard som anges på hemsidan/citaten/länkarna med bilderna som då framgår ovan
Biljetter jag bl.a. har tittat på är CPH - ORD (Chicago). Exempellinjer och modeller verkar då vara bl.a. SK 943, Airbus Industrie A340-300, SK 945 | Airbus Industrie A330-300.