Årsavgiften kostar normalt 1.500 SEK per år men första året är gratis.American Express skrev:Loungeaccess med Priority Pass
I ditt medlemskap ingår 4 kostnadsfria besök per år. Även en Extrakortsmedlem kan bli medlem utan extra kostnad. Extrakortsmedlemmen får 2 kostnadsfria besök per år. Priority Pass ger dig access till 850 lounger på flygplatser världen över. Priority Pass är världens största oberoende program för loungeaccess. Du ansöker om Priority Pass på americanexpress.se/gold efter att du fått ditt Gold Card. Du får ditt Priority Pass inom 15 arbetsdagar efter att vi har fått ansökan. För information om vilka lounger som ingår i Priority Pass, besök prioritypass.com
Gold Card | Kortet för resor & förmåner | American Express | guldkortAmerican Express skrev:Årsavgift : F.n. 0 kr första året (sedan 1 500 kr /år)2.
Kolla annars med den bank du normalt använder. Nordea ha till exempel ett "premiumkort" där ingår ett pp med 4 fria besök per år, därefter 200/besök. Kortet kostar 600per år men är kanske förhandlingsbart? Själv avskyr jag nordea.
/Förvirrad chazzie
Det fanns väl något sätt att se om man hade ett gratis-tillfälle / tillgång till Menzies loungen på ARN med SAS Diners?
Samma här. Perfekt att ha som "nödkort", och en no-brainer som EBD då det är gratis årsavgift.Antalet fria loungebesök under innevarande kalenderår beror på din totala spend på kortet föregående kalenderår. När de fria besöken är förbrukade så får man betala per besök. Betalningen kommer på ordinarie Dinersfakturan och är 125 kr per besök (gäster kostar betydligt mer). 125 kr är en ganska låg avgift för att köpa sig in i en lounge vid sällanbehov, och jag behåller mitt Diners enbart av denna anledning.