Mr Basic skrev:Slarvigt lästKlicka för att utvidga...
Insåg att jag aldrig bokat (Amex 2-4-1) via sas.seHyveln skrev:Men inget svar på frågan?Klicka för att utvidga...
Mr Basic skrev:Insåg att jag aldrig bokat (Amex 2-4-1) via sas.seMitt tips är att ringa Tallinn för att inte riskera att bli av med segmentet du redan har bokat i business. Vill minnas att jag läst att man måste boka av och boka om, med överhängande risk att tidigare bokad awardplats försvinner, när du försöker via sas.se Kunde dock inte hitta ngt om det nu.Återkoppla gärna om du försöker via sas.seKlicka för att utvidga...
Gus skrev:(vi vill åka 3 vuxna, men när jag testsökt har jag sökt för 1 person).Vi vill helst åka nattflight så barnen kan sova. Lufthansa till Addis Ababa är lockande och verkar ha tillgänglighet, men det är en dagflight. (på vägen hem är det nattflight).Klicka för att utvidga...
Ja alltså, när jag söker ska jag söka efter 3 vuxna. Vi är två vuxna, ett barn på 3 år (men räknas ju tyvärr som vuxen) och ett barn på ett halvår. Så totalt 3 "vuxna".squeezen skrev:3 vuxna ska åka men barnen ska sova? 3 vuxna plus barn då eller tre platser totalt varav 1 barn?Klicka för att utvidga...
Finns oändligt ned möjligheter, i First är det för ett hopp till Bangkok, antingen direkt eller via Bali som gäller. Från Bangkok blir det business om ni inte vill åka till Jakarta och där ifrån separat åka till Bali. Till Jakarta kan ni åka Singapore Airlines First.andersbengt skrev:Håller på och försöker sätta ihop en 2-4-1 resa till Bali/Denpasar i höst. På utvägen verkar det vara FRA-ICN som just nu går att boka i First. Hur rekommenderar ni att man tar sig ICN-DPS på ett trevligt sätt? Verkar ju också behövas en övernattning någonstans. Var tar man den bäst, Seoul, Singapore, Bangkok.....?Hemvägen tänkte vi ta via Bangkok och Thai First till MUC.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:BKK - SIN Thai/Singapore businessKlicka för att utvidga...
SAS släpper inte awards mellan Dec15-Jan15 enligt 330-metoden. Dessa kommer ut mycket senare ifall det blir dålig beläggning. Så var det iallafall förra året.gurma skrev:Hej!Planerar att boka min första resa med en Amex 2-4-1 voucher inom kort och skulle gärna få lite tips på hur jag bäst går tillväga.Vi är 2 personer som skulle vilja åka från Stockholm (ARN) till Bali (DPS) i Business. Datum ungefär 19 dec 2018 t.o.m. 3 januari 2019 men är flexibla +- 2 dagar både dit och hem men vill vara borta minst 2 veckor. Vi värdesätter en kort och smidig flygresa utan en massa byten eller långa mellanlandningar.Om jag har förstått det rätt släpps award-biljetter 330 dagar innan vilket betyder att det närmar sig datumet för utresan. Hur maximerar vi våra chanser att få till Business-class biljetter både dit och hem? Ska man förvänta sig att Business-class biljetter släpps exakt 330 dagar innan eller kan det trilla in i efterhand? Om man ser tillgängliga biljetter för utresan utan att hemresan finns tillgänglig eller har släppts ännu - är det värt att boka upp dessa och sedan eventuellt omboka om det dyker upp för hemresan också - kostar det isånnafall extra att göra så?Alla vänliga tips om bäst strategi mottages med värme.Klicka för att utvidga...
Så för att vara konstruktiv, leta med United resor med alla Star Alliance och boka första du hittar, sedan kan du boka om ifall bättre resor dyker upp. Vissa bolag släpper 330-365 dagar innan.Canadien skrev:SAS släpper inte awards mellan Dec15-Jan15 enligt 330-metoden. Dessa kommer ut mycket senare ifall det blir dålig beläggning. Så var det iallafall förra året.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:SAS släpper inte awards mellan Dec15-Jan15 enligt 330-metoden. Dessa kommer ut mycket senare ifall det blir dålig beläggning. Så var det iallafall förra året.Klicka för att utvidga...
Har inte koll på det tyvärr, men kika i tråden med lyckade awardbokningar 2017 kring februari och se vad folk lyckades boka då.gurma skrev:Tack för tipset! Nämnde inte det men jag tänka nog boka min award-resa med något annat Star Alliance-bolag eftersom SAS inte flyger till Bali. Thai eller Singapore Airlines verkar ha smidiga flighter. Du råkar inte känna till om även de kör något liknande?Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Har inte koll på det tyvärr, men kika i tråden med lyckade awardbokningar 2017 kring februari och se vad folk lyckades boka då.Klicka för att utvidga...
Tack för ett vänligt svar! Vi får se vad det blir. Men det var nog sista inlägget. Agehalls kommentar, som tydligen är raderad, stimulerar ju inte direkt till inlägg/svar. Inlägg på fel plats, ajabaja!palmen skrev:Finns oändligt ned möjligheter, i First är det för ett hopp till Bangkok, antingen direkt eller via Bali som gäller. Från Bangkok blir det business om ni inte vill åka till Jakarta och där ifrån separat åka till Bali. Till Jakarta kan ni åka Singapore Airlines First.Exempel på routingICN - BKK Thai FirstBKK - SIN Thai/Singapore businessSIN - CGK Singapore FirstKlicka för att utvidga...
Singapore släpper sällan eller aldrig, longhaul business class till Eurobonuskunder.gurma skrev:Tack för tipset! Nämnde inte det men jag tänka nog boka min award-resa med något annat Star Alliance-bolag eftersom SAS inte flyger till Bali. Thai eller Singapore Airlines verkar ha smidiga flighter. Du råkar inte känna till om även de kör något liknande?Klicka för att utvidga...