Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem
Men inget svar på frågan? :)
Insåg att jag aldrig bokat (Amex 2-4-1) via sas.se
Mitt tips är att ringa Tallinn för att inte riskera att bli av med segmentet du redan har bokat i business. Vill minnas att jag läst att man måste boka av och boka om, med överhängande risk att tidigare bokad awardplats försvinner, när du försöker via sas.se Kunde dock inte hitta ngt om det nu. :rolleyes:
Återkoppla gärna om du försöker via sas.se
 

Hyveln

Medlem
Insåg att jag aldrig bokat (Amex 2-4-1) via sas.se
Mitt tips är att ringa Tallinn för att inte riskera att bli av med segmentet du redan har bokat i business. Vill minnas att jag läst att man måste boka av och boka om, med överhängande risk att tidigare bokad awardplats försvinner, när du försöker via sas.se Kunde dock inte hitta ngt om det nu. :rolleyes:
Återkoppla gärna om du försöker via sas.se

Gick in på sas.se och "omboka" men kunde inte se något sätt att ändra till ToR. Kom bara andra alternativ till resan som redan är bokad, så det blir till att ringa Tallin. Det hade nog behövt göras ändå då jag inte lär ha sån tur att det öppnas upp 2 business på SAS den tänkta utresedagen.
 

Gus

Medlem
Jag skulle vilja åka med Turkish business Istanbul-Mahe (Seychellerna) i november eller december. Jag har för mig att när jag kollade för några veckor sedan så fanns det god tillgänglighet hela hösten, men nu finns det bara plats någon enstaka avgång i månaden. Har Turkish dragit in på platserna eller har folk bokat upp alla platser? (vi vill åka 3 vuxna, men när jag testsökt har jag sökt för 1 person).

Vi vill helst åka nattflight så barnen kan sova. Lufthansa till Addis Ababa är lockande och verkar ha tillgänglighet, men det är en dagflight. (på vägen hem är det nattflight).
 

squeezen

Medlem
(vi vill åka 3 vuxna, men när jag testsökt har jag sökt för 1 person).

Vi vill helst åka nattflight så barnen kan sova. Lufthansa till Addis Ababa är lockande och verkar ha tillgänglighet, men det är en dagflight. (på vägen hem är det nattflight).

3 vuxna ska åka men barnen ska sova? 3 vuxna plus barn då eller tre platser totalt varav 1 barn?
 

Gus

Medlem
3 vuxna ska åka men barnen ska sova? 3 vuxna plus barn då eller tre platser totalt varav 1 barn?
Ja alltså, när jag söker ska jag söka efter 3 vuxna. Vi är två vuxna, ett barn på 3 år (men räknas ju tyvärr som vuxen) och ett barn på ett halvår. Så totalt 3 "vuxna".
 
Håller på och försöker sätta ihop en 2-4-1 resa till Bali/Denpasar i höst. På utvägen verkar det vara FRA-ICN som just nu går att boka i First. Hur rekommenderar ni att man tar sig ICN-DPS på ett trevligt sätt? Verkar ju också behövas en övernattning någonstans. Var tar man den bäst, Seoul, Singapore, Bangkok.....?
Hemvägen tänkte vi ta via Bangkok och Thai First till MUC.
 

palmen

Moderator
Håller på och försöker sätta ihop en 2-4-1 resa till Bali/Denpasar i höst. På utvägen verkar det vara FRA-ICN som just nu går att boka i First. Hur rekommenderar ni att man tar sig ICN-DPS på ett trevligt sätt? Verkar ju också behövas en övernattning någonstans. Var tar man den bäst, Seoul, Singapore, Bangkok.....?
Hemvägen tänkte vi ta via Bangkok och Thai First till MUC.
Finns oändligt ned möjligheter, i First är det för ett hopp till Bangkok, antingen direkt eller via Bali som gäller. Från Bangkok blir det business om ni inte vill åka till Jakarta och där ifrån separat åka till Bali. Till Jakarta kan ni åka Singapore Airlines First.
Exempel på routing
ICN - BKK Thai First
BKK - SIN Thai/Singapore business
SIN - CGK Singapore First
 
Toppen