Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Den där rutten ska inte vara några problem utan är snarare "standard" för vad många brukar boka här.
Diskussion om när biljetter släpps är lite fel för denna tråd, men generellt kan man säga att både Thai, Asiana och ANA brukar släppa sina first ca 11 månader i förväg, sen kan det självklart tillkomma fler biljetter närmre inpå avgång också.
Vill du spetsa till det där lite extra skulle du kunna börja hemresan i Singapore och flyga Singapore-Denpasar med Singaore Airlines First, sen vidare upp till Bangkok och vidare enligt ditt förslag. Då får du in SQ First på resan också, men behöver själv ta dig mellan Bangkok och Singapore med valfrit flyg för att påbörja hemresan.
Kör SQ First på Singapore-Denpasar?

Tack för svar! Ursäktar att det hamnade i fel tråd angående när de släpper sina biljetter.

Spetsningen med Singapore Airlines låter väldigt intressant, men får jag då inte för många legs på hemresan? Singapore-Denpasar-Bangkok-Tokyo-Frankfurt-Stockholm?
Nej det är helt OK, man får ha max 8 segment på resan, om du delar upp dom 4 och 4 eller 6 ut och 2 hem spelar ingen roll.

Kör SQ First på Singapore-Denpasar?
Har SQ verkligen first på den rutten?
My bad, skulle vara ner till Jakarta, editerar inlägget.

Jag ringde idag Tallinn och försökte boka Arlanda-Lissabon-Marrakech-Frankfurt-Addis Ababa-Seychellerna//destination//Seychellerna-Addis Ababa-Frankfurt-Arlanda.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Agenten menade att man inte får flyga Europa-Afrika-Europa-Afrika på väg till Seychellerna. Jag kan väl hålla med att det är en konstig väg men när jag frågade om det fanns platser Europa direkt till Seychellerna så sa hon nej.

Min fråga: Är det någon idé att försöka ringa igen på måndag och hoppas på bättre tur, eller datorn kommer alltid säga nej? Detta borde kunna gå igenom kan jag tycka, eftersom folk tidigare fått åka till USA via Asien. Min enda chans annars om jag vill besöka Marocko på vägen till Seychellerna är då att försöka flyga via Casablanca och sedan Kairo, så att jag håller mig inom Afrika?

Jag ringde idag Tallinn och försökte boka Arlanda-Lissabon-Marrakech-Frankfurt-Addis Ababa-Seychellerna//destination//Seychellerna-Addis Ababa-Frankfurt-Arlanda.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Agenten menade att man inte får flyga Europa-Afrika-Europa-Afrika på väg till Seychellerna. Jag kan väl hålla med att det är en konstig väg men när jag frågade om det fanns platser Europa direkt till Seychellerna så sa hon nej.

Min fråga: Är det någon idé att försöka ringa igen på måndag och hoppas på bättre tur, eller datorn kommer alltid säga nej? Detta borde kunna gå igenom kan jag tycka, eftersom folk tidigare fått åka till USA via Asien. Min enda chans annars om jag vill besöka Marocko på vägen till Seychellerna är då att försöka flyga via Casablanca och sedan Kairo, så att jag håller mig inom Afrika?

Den ser ju inte ut som rimlig routing nej. Finns det inga awards ARN-FRA på ditt datum menar du? Om det är en stund till resa så kan du ju säkra upp FRA-ADD-SEZ och hoppas på att det kommer upp några platser från Arlanda till Frankfurt

Det är ju mer än 50% längre din väg så bara där känns ju rimligheten som bortblåst, men jag vet ju inte vilka regler och krav Tallin ställer.

Distances
  • ARN LIS 232° (SW) 225° (SW) 1,866 mi
    LIS RAK 173° (S) 175° (S) 499 mi
    RAK FRA 029° (NE) 031° (NE) 1,534 mi
    FRA ADD 138° (SE) 136° (SE) 3,319 mi
    ADD SEZ 128° (SE) 126° (SE) 1,487 mi
    8,702 mi

• 3 segment path:
    SEZ ADD 309° (NW) 314° (NW) 1,487 mi
    ADD FRA 334° (NW) 332° (NW) 3,319 mi
    FRA ARN 026° (NE) 023° (NE) 762 mi
    5,566 mi

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
När det gäller Europa-Sydostasien via Östra Asien, så finns det underliggande base fare (IATA fare) som tillåter routing via Östra Asien.

Maximum Permitted Mileage (MPM) mellan Stockholm-Bangkok per väg.

Kod:
Maximum Permitted Mileage
STOBKK-YY 12JAN18

TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
    GI      M        5M       10M       15M       20M       25M

MPM EH   7316      7681      8047      8413      8779      9145
MPM TS   9991     10490     10990     11489     11989     12488
EH är via Eastern Hemisphere, TS är via Trans Siberian.

Men när det gäller Europa-Seychellerna tror jag inte att det finns andra fares som tillåter sådan omväg som presenterades tidigare i tråden.

Den ser ju inte ut som rimlig routing nej. Finns det inga awards ARN-FRA på ditt datum menar du? Om det är en stund till resa så kan du ju säkra upp FRA-ADD-SEZ och hoppas på att det kommer upp några platser från Arlanda till Frankfurt

Det är ju mer än 50% längre din väg så bara där känns ju rimligheten som bortblåst, men jag vet ju inte vilka regler och krav Tallin ställer.

Distances
  • ARN LIS 232° (SW) 225° (SW) 1,866 mi
    LIS RAK 173° (S) 175° (S) 499 mi
    RAK FRA 029° (NE) 031° (NE) 1,534 mi
    FRA ADD 138° (SE) 136° (SE) 3,319 mi
    ADD SEZ 128° (SE) 126° (SE) 1,487 mi
    8,702 mi

• 3 segment path:
    SEZ ADD 309° (NW) 314° (NW) 1,487 mi
    ADD FRA 334° (NW) 332° (NW) 3,319 mi
    FRA ARN 026° (NE) 023° (NE) 762 mi
    5,566 mi
Jo det finns platser ARN-FRA-ADD-SEZ men jag vill så gärna till Marocko i samma resa eftersom det skulle bli ett nytt land för mig. :) Jag ska prova att ringa Tallinn en gång till med mitt förslag. Annars ska jag försöka få in en mellanlandning i Nairobi på vägen hem från Seychellerna.

Hade gärna velat pröva Eva air nu i februari. Tänkt routing VIE/AMS-TPE-BKK. Nu ser jag till min fasa att Eva air´s flighter från
både AMS och VIE mellanlandar i BKK (några såna bonusbiljetter med Eva air hittar jag inte . alltså bara till BKK). Är en sådan
routing ogiltig? Blir ju två gånger BKK.

Toppen