Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Ringde Tallinn idag för att boka resa med Amex 2-4-1 enligt följande:

Utresa: Kiruna-Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Bangkok = 4 ben
Returresa: Bangkok-Tokyo-Seoul-Frankfurt-Stockholm-Kiruna = 5 ben

Fick stopp efter Stockholm på returen, "för att jag hade så många stopp i Asien", enligt agenten. Påpekade
det om Norden inrikes som diskuterats här tidigare, men det ville hon inte gå med på. Ska ringa igen och kolla...

Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)

Så i nuläget har jag en enkelresa på poäng i SAS Plus för Stockholm-Kiruna. Och den gick att boka med MasterCard Premiumrabatt trots att det var enkelresa, så 6.000 poäng i Plus där. Men hoppas på att kunna implementera sista benet i grundbokningen.
Någon som har erfarenhet av detta?

EDIT: När jag bokade vid samma tid ifjol, så fick jag också stopp i Stockholm, men trodde som sagt att de hade lättat på det när det gällde inrikessträckan.

Last edited:
Det rapporterades för några månader sedan att det skulle vara möjligt att få in 10 segment om de två sista var connection flights man behövde göra till startpunkten (som i ditt fall Kalmar till Arlanda).
Bra att denna flexibilitet finns för de som inte bor vid hubbarna och kräver 2 flighter för att komma ut i Europa.

Ringde Tallinn idag för att boka resa med Amex 2-4-1 enligt följande:

Utresa: Kiruna-Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Bangkok = 4 ben
Returresa: Bangkok-Tokyo-Seoul-Frankfurt-Stockholm-Kiruna = 5 ben

Fick stopp efter Stockholm på returen, "för att jag hade så många stopp i Asien", enligt agenten. Påpekade
det om Norden inrikes som diskuterats här tidigare, men det ville hon inte gå med på. Ska ringa igen och kolla...

Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)

Så i nuläget har jag en enkelresa på poäng i SAS Plus för Stockholm-Kiruna. Och den gick att boka med MasterCard Premiumrabatt trots att det var enkelresa, så 6.000 poäng i Plus där. Men hoppas på att kunna implementera sista benet i grundbokningen.
Någon som har erfarenhet av detta?

EDIT: När jag bokade vid samma tid ifjol, så fick jag också stopp i Stockholm, men trodde som sagt att de hade lättat på det när det gällde inrikessträckan.

Jag har 9 segement på min resa (som börjar och slutar i Göteborg, utan inrikessegment) så det går att boka mer än 8. 5 på utresan och 4 hem

Toppen