Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

rob74

Medlem
Ringde Tallinn idag för att boka resa med Amex 2-4-1 enligt följande:

Utresa: Kiruna-Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Bangkok = 4 ben
Returresa: Bangkok-Tokyo-Seoul-Frankfurt-Stockholm-Kiruna = 5 ben

Fick stopp efter Stockholm på returen, "för att jag hade så många stopp i Asien", enligt agenten. Påpekade
det om Norden inrikes som diskuterats här tidigare, men det ville hon inte gå med på. Ska ringa igen och kolla...

Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)

Så i nuläget har jag en enkelresa på poäng i SAS Plus för Stockholm-Kiruna. Och den gick att boka med MasterCard Premiumrabatt trots att det var enkelresa, så 6.000 poäng i Plus där. Men hoppas på att kunna implementera sista benet i grundbokningen.
Någon som har erfarenhet av detta?

EDIT: När jag bokade vid samma tid ifjol, så fick jag också stopp i Stockholm, men trodde som sagt att de hade lättat på det när det gällde inrikessträckan.
 
Last edited:

Zniper

Medlem
Det rapporterades för några månader sedan att det skulle vara möjligt att få in 10 segment om de två sista var connection flights man behövde göra till startpunkten (som i ditt fall Kalmar till Arlanda).
Bra att denna flexibilitet finns för de som inte bor vid hubbarna och kräver 2 flighter för att komma ut i Europa.
 

Martin Gren

Medlem
Ringde Tallinn idag för att boka resa med Amex 2-4-1 enligt följande:

Utresa: Kiruna-Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Bangkok = 4 ben
Returresa: Bangkok-Tokyo-Seoul-Frankfurt-Stockholm-Kiruna = 5 ben

Fick stopp efter Stockholm på returen, "för att jag hade så många stopp i Asien", enligt agenten. Påpekade
det om Norden inrikes som diskuterats här tidigare, men det ville hon inte gå med på. Ska ringa igen och kolla...

Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)

Så i nuläget har jag en enkelresa på poäng i SAS Plus för Stockholm-Kiruna. Och den gick att boka med MasterCard Premiumrabatt trots att det var enkelresa, så 6.000 poäng i Plus där. Men hoppas på att kunna implementera sista benet i grundbokningen.
Någon som har erfarenhet av detta?

EDIT: När jag bokade vid samma tid ifjol, så fick jag också stopp i Stockholm, men trodde som sagt att de hade lättat på det när det gällde inrikessträckan.

Jag har 9 segement på min resa (som börjar och slutar i Göteborg, utan inrikessegment) så det går att boka mer än 8. 5 på utresan och 4 hem
 
Toppen