Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Jag bor nära ett kontor (i Sverige) där det kostar 599,30 kr att hyra en grupp C över en helg men blev lite förvånad när jag läste i vilkoren (
Pay Later Terms & Conditions) att de tar en avgift om man kör mindre än 75 miles, någon som kan bekräfta detta?

Sedan undrar jag hur det fungerar om jag vill lämna in bilen på söndagen, alltså innan kontoret öppnar, brukar det finnas någon låda att slänga nyckeln i? Får man betala extra för detta?

Last edited:
Jag bor nära ett kontor (i Sverige) där det kostar 599,30 kr att hyra en grupp C över en helg men blev lite förvånad när jag läste i vilkoren (
Pay Later Terms & Conditions) att de tar en avgift om man kör mindre än 75 miles, någon som kan bekräfta detta?

Sedan undrar jag hur det fungerar om jag vill lämna in bilen på söndagen innan kontoret öppnar, brukar det finnas någon låda att slänga nyckeln i? Får man betala extra för detta?
Det var intressant, man får väl lusläsa villkoren

Någon på rak arm som vet vad det kostar att avboka bilen ca 1v innan uthyrningen sker?

avbokning
avis-jpg.70892

Det kanske inte heter så men principen är densamma

Jag planerar att köra mindre än 16 mil. Måste jag ändå fylla tanken?
Ja, eftersom bränslemätaren ofta visar på ”full” även om du har kört en sträcka.
Därför ber vi dig att tanka fullt nära uthyrningsstationen (där bilen återlämnas) och visa oss kvittot.

Stationsspecifika villkor

(i stället för en fast avgift kanske de fyller på så mycket det går och tar betalt per liter?)

Last edited:
I morse lämnade jag tillbaka nycklarna till bilen som jag hyrde i fredags eftermiddag. Bilen rullade exakt 0 meter under tiden som jag hyrde den. Blir ju spännande att se om de försöker ta betalt för bränsle från mig...

Jag planerar att köra mindre än 16 mil. Måste jag ändå fylla tanken?
Ja, eftersom bränslemätaren ofta visar på ”full” även om du har kört en sträcka.
Därför ber vi dig att tanka fullt nära uthyrningsstationen (där bilen återlämnas) och visa oss kvittot.

I morse lämnade jag tillbaka nycklarna till bilen som jag hyrde i fredags eftermiddag. Bilen rullade exakt 0 meter under tiden som jag hyrde den. Blir ju spännande att se om de försöker ta betalt för bränsle från mig...

Så du hämtade ut nycklarna, men lät bilen stå kvar på avisparkeringen? Det är ju iofs ingen dum lösning!

Toppen