Senaste nytt

Vill till EBD - tips mottages tacksamt!

Maja

Medlem
Jag har kört på Amex Elite och Sas Eurobonus Mastercard premium samt kört long haul i PLUS alt. Business och på så sätt kommer jag i år att trilla över från EBG till EBD.

Så se till att bli värvad till Amex Elite och få in de 20.000 statuspoängen den vägen, sedan någon long haul helst i PLUS så bör du kunna komma över gränsen.

Lycka till!
 

Sebbef83

Medlem
Varför är du så sugen på Diamond? Jag har varit det i ett par år, men förutom att man får dryck i Go så ser jag inga andra större fördelar som skulle motivera mig att anstränga mig extra för att få Diamond.

Håller med. Personligen ser jag inte mevärdet av Diamond vs Gold.
 

agehall

Medlem
Så se till att bli värvad till Amex Elite och få in de 20.000 statuspoängen den vägen, sedan någon long haul helst i PLUS så bör du kunna komma över gränsen.
Eh, va?

Du får alltid 20k statuspoäng från AmEx elite, oavsett hur du skaffar det. Om man blir värvad får man extrapoäng för det men man ska inte blanda ihop de två - de är helt oberoende.
 

squeezen

Medlem
Diamonds killer feature är att man kan ge bort ett Gold. Detta ger jag till frugan, och kan således gå in hela familjen (2+1 i vårt fall men 2+2 går också fint såklart) på alla Star Alliance Gold lounger.
Killer feature som i att "kill the gold status" ja :)
Lounger svämmar över och det har blivit en sport bland diamonds att försöka ge bort så många som möjligt i EBD tråden här på forumet handlar det ju mest om att kunna ge bort kort...
Detta i samband med hur mycket folk som i princip redan når guld på två kreditkort + en resa i Longhaul i bättre klass/längre distans.

Jag hade hellre sett att de förhöjt perks för den faktiska Diamant kunden än att man ska behöva "dela av samma kaka på fler människor".
Kanske investera i en separat lounge etc för Diamant osv. Här är One World och Emerald mil före SAS och star alliance.
Goodie bag är ju liksom inget att tråna efter heller...

Jag håller med om att Diamant inte är så mycket bättre än guld.
Men visst den dagen jag och min fru +2 barn inte kommer in i lounge på Star alliance kommer jag nog tycka det är smidigt ge bort ett guldkort till henne...
 

hg1980

Medlem
Lounger svämmar över och det har blivit en sport bland diamonds att försöka ge bort så många som möjligt i EBD tråden här på forumet handlar det ju mest om att kunna ge bort kort...
Håller inte med dig om att loungerna svämmar över. Nu reser jag iofs nästan alltid från Landvetter, och där är alltid lugnt och städat med gott om plats (iallafall på mina tider), samma i Senator Lounge i både München (dit jag ofta reser) och Frankfurt (där jag ofta connectar).

Om man däremot baserar det på SAS Lounge i T4 på Arlanda, ja då håller jag med dig till 100%.
 

Maja

Medlem
Eh, va?

Du får alltid 20k statuspoäng från AmEx elite, oavsett hur du skaffar det. Om man blir värvad får man extrapoäng för det men man ska inte blanda ihop de två - de är helt oberoende.
Tack för påpekandet och det är givetvis något jag redan är fullt medveten om. Om @B77W som efterfrågade tips ej är det så ber jag så mycket om ursäkt om jag skapade någon förvirring kring detta.
 
Toppen