Senaste nytt

Vegmat + snacks i SAS Plus till USA från Skandinavien?

ZZZebra

Medlem
Jag har gjort två Long Haul senaste tre veckorna med SAS i Plus varav den senaste för fyra dagar sedan. Maten som visats ovan stämmer bra med det jag fick på USA-resorna.

När de kommer första gången med dryckesvagnen så brukar de dela ut chips om man ber om det, ibland grymtar de lite och säger "de kostar egentligen" men brukar ändå bli gratis. När man försöker med samma sak senare så har det blivit nobben.

Är EBD men har dock inte visat kortet för att försöka få chips utan istället tagit Gott & Blandat och nötter som ingår utan extra kostnad.
 

Tonton

Medlem
Det står att mat och dryck ingår, står inget om vad som gäller för snacks och godis. Sen kan man säkert diskutera huruvida snacks och godis kanske är mat.

Sant. Dock så finns det en video om PLUS i IFEn som är producerad av SAS. I den video så säger de typ ”Since you are flying PLUS everything is complementary” när de talar om mat, snacks och dryck. Kika på det nästa gång och om cabin crew krånglar, be dom kolla videon
 
Sant. Dock så finns det en video om PLUS i IFEn som är producerad av SAS. I den video så säger de typ ”Since you are flying PLUS everything is complementary” när de talar om mat, snacks och dryck. Kika på det nästa gång och om cabin crew krånglar, be dom kolla videon
No doubt att allt ingår då. :)
 

Gus

Medlem
Jag har rest plus många gånger sedan SAS new cabin. Sist i slutet av augusti och har alltid fått vad jag velat ha utan knussel. Var finns informationen om att inte "allt" ingår i plus på longhaul? Det jag kan hitta på sas hemsida är att det står på menyn: Visa bifogad bild 70418
samt på hemsidan: "
Visa bifogad bild 70419
  • Stort utbud av mat och dryck", ingen * OBS att vissa snacks inte ingår bla bla... :)
    • Food & drink onboard included
OT men varför ingår alkohol i Go just vid Japanresor?
 
Toppen