Definitionen av "allt" skiftar lite...Märkligt. I plus ska ju allt ingå.
Definitionen av "allt" skiftar lite...Märkligt. I plus ska ju allt ingå.
Haha, finns ju dussintals trådar om detta.Märkligt. I plus ska ju allt ingå.
Shorthaul ja, för där är Plus som Business Light. Longhaul däremot är Plus en ekonomi som ekonomi var för 10 år sedan innan alla bantningar av ekonomi. Endast vissa snacks ingår, olika beroende på humöret på crew.Märkligt. I plus ska ju allt ingå.
Våra reseklasser: SAS Go Light, SAS Go, SAS Plus och SAS Business | SASSAS skrev:SAS Plus
PÅ LÅNGDISTANSFLYG
Njut av en trerätters middag på flygningar som utförs av SAS. Den omfattar en drink och snacks före maten, förrätt, huvudrätt (två alternativ) samt dessert med kaffe eller te.
Före landningen erbjuder vi en utsökt frukost eller lätt måltid.
Du har dessutom tillgång till juice, vatten och snacks mellan måltiderna.
Jag har rest plus många gånger sedan SAS new cabin. Sist i slutet av augusti och har alltid fått vad jag velat ha utan knussel. Var finns informationen om att inte "allt" ingår i plus på longhaul? Det jag kan hitta på sas hemsida är att det står på menyn:Visa bifogad bild 70418
samt på hemsidan: "
Visa bifogad bild 70419
- Stort utbud av mat och dryck", ingen * OBS att vissa snacks inte ingår bla bla...
- Food & drink onboard included
Det står att mat och dryck ingår, står inget om vad som gäller för snacks och godis. Sen kan man säkert diskutera huruvida snacks och godis kanske är mat.
Vill minnas att man kan beställa 'fish meal', men hittar nu inte. Koder för samtliga specialkost: https://www.flysas.com/en/travel-info/other/special-meals/codes/Damen o jag åker till Miami i SAS Plus nu vid nyår. Inte åkt Plus long haul på länge och har lite dålig koll på maten. Två snabba frågor:
1) Har någon koll på vilka de två alternativen för varmrätt är just nu på resor från Skandinavien? Brukar väl vara kyckling eller pasta/fisk? Damen min är vegetarian (men äter fisk) och vill gärna undvika specialmat eftersom den, enligt henne, brukar vara "helt oätlig" på SAS. Men om det mot förmodan är val mellan två kötträtter får vi väl beställa specialmat nu...
Jag vet inte om du sett det men det postades en skärmdump från kabinpersonalinstruktionerna i en annan tråd där det snackades om Gott & Blandat och standardnötter som enda snacks. Skärmdumpen verkar nu vara borttagen/censurerad men diskussionen finns kvar. Det är alltså inte tanken att alla typer av snacks ska ingå.