Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Capa

Medlem
Var inga som helst problem att lägga till två legs till. Ingen ändring av skatter heller. Perfekt!

Det är bara att gratulera Martin, snygg resa!

Fanns det inte tillgänglighet med TG F BKK-ICN? Eller har de slutat med F på den sträckan? Hittar bara enstaka platser när jag söker nu.

Vad händer med bagaget på utresan när du byter flygplats HND-NRT? Måste du ta med dig bagaget fysiskt mellan flygplatserna?

Vad sa Tallin när du la till så det blev 9 legs? Blir den en liten tur till någon söderhavsö också? :)

God Jul!
 

palmen

Moderator
Det är bara att gratulera Martin, snygg resa!

Fanns det inte tillgänglighet med TG F BKK-ICN? Eller har de slutat med F på den sträckan? Hittar bara enstaka platser när jag söker nu.

Vad händer med bagaget på utresan när du byter flygplats HND-NRT? Måste du ta med dig bagaget fysiskt mellan flygplatserna?

Vad sa Tallin när du la till så det blev 9 legs? Blir den en liten tur till någon söderhavsö också? :)

God Jul!
Byter du flygplats i Tokyo måste du ta med bagaget själv. Känner inte till någonstans där man inte själv behöver ta bagaget när man byter flygplats.
 

Martin Gren

Medlem
Det är bara att gratulera Martin, snygg resa!

Fanns det inte tillgänglighet med TG F BKK-ICN? Eller har de slutat med F på den sträckan? Hittar bara enstaka platser när jag söker nu.

Vad händer med bagaget på utresan när du byter flygplats HND-NRT? Måste du ta med dig bagaget fysiskt mellan flygplatserna?

Vad sa Tallin när du la till så det blev 9 legs? Blir den en liten tur till någon söderhavsö också?

God Jul!

Fanns i alla fall inte F de datum jag tittade på. Är ändå nattflyg så det spelar ingen roll.

Blir nog ingen söderhavsö utan vi koncentrerar oss på NZ och Australien denna gång.

Inga kommentarer från Tallin angående 9 leg.
 

palmen

Moderator
Får man boka Australien - Asien - Nordamerika Skandinavien på en 1-way award med eurobonus o betala 60% av kostnaden?
Mest troligt får du inte det då det inte är most reasonable routing.
Reser du SYD-LAX-ARN har du nog större chans då det "bara" är ca 30% längre än att åka SYD-BKK-ARN.

Det blir en rejäl omväg att åka från Asien via Nordamerika till Europa jämfört med direkt Asien till Europa (även om du nu startar i Australien).
 
Okay få väl försöka vara lite tursam med Australien till Kalifornia eller ngt sånt. Eller hoppa runt i Asien på korta legs. Vill ju gärna ha mer än två legs från Australien till Skandinavien
 

Tonton

Medlem
SAS Kundtjänst kunde icke se de platserna i LH F som United samt EF visade, så valde att boka om min ANA F FRA-HND till att gå via London, så studsar nu ARN-FRA-LHR-HND. Skatterna blev väldigt(!) mycket dyrare p.g.a London, men ryktad bättre catering, bättre lounger(Singapore F och United Global First skall provas) samt hela 25min mer tid i Tokyo är det värt. Bokat Duck Curry till HND-BKK, får vi se hur det blir.

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, All Nippon Airways, Thai Airways
Kabinklass: C, C, F, F, C
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 114.000
Skatter&avgifter (per person): 2721kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2018
Bokad: Mars 2017, ombokad Juni samt December 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Du har inte funderat på att ändra slutdestinationen till Jakarta för att även få in SQ First? :)
 
Toppen