Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Plus

Medlem
Nu ska man ta detta med en stor skopa salt med tanke på källan.
En trådstartare på Flygtorget menar att den har haft kontakt med källor på Swedavia som säger att på måndag så ska det hållas en presskonferens. Det ska nämligen presenteras ett bolag som ska flyga reguljärt till ARN 4 ggr per vecka med A380.
Jag har svårt att tro på detta med tanke vart det publiceras men samtidigt så kan man ju hoppas.
Vad tror vi om detta?

Flygtorget » Flygforum
 

Senator

Moderator
Nu ska man ta detta med en stor skopa salt med tanke på källan.
En trådstartare på Flygtorget menar att den har haft kontakt med källor på Swedavia som säger att på måndag så ska det hållas en presskonferens. Det ska nämligen presenteras ett bolag som ska flyga reguljärt till ARN 4 ggr per vecka med A380.
Jag har svårt att tro på detta med tanke vart det publiceras men samtidigt så kan man ju hoppas.
Vad tror vi om detta?

Flygtorget » Flygforum

Emirates skulle det kunna vara. Högre kapacitet vissa dagar
 

Xilan

Medlem
Om det är sant så är det mest troliga Emirates. 4 avgånger 380 per vecka, de övriga 3 dubbel 777?
Det skulle ju faktiskt passa med den frekvenshöjningen som har gjorts, då får man ungefär lika stort antal platser per dag.
Det har ju snackats i åratal om att Swedavia förbereder Arlanda för att ta emot Airbus 380. Vet någon statusen på det projektet?
 

Canadien

Medlem
Det har ju snackats i åratal om att Swedavia förbereder Arlanda för att ta emot Airbus 380. Vet någon statusen på det projektet?

Så här skriver de själva

"Världens största flygplan ska kunna landa på Arlanda
Under 2017 kommer Arlanda kunna ta emot större flygplan kallade F-kod. Däribland världens största passagerarplan, A-380, som kan ta emot 800 resenärer.

Det är två gater som förbereds i ett första steg, därefter ska även den nya piren kunna ta emot dessa plan.

Hittills har bana 1 under 2015 förstärkts eftersom de nya planen är tyngre."


Utvecklingsplaner | Stockholm Arlanda Airport
 

Canadien

Medlem
Och på Facebook skriver Swedavia

"Den nya gaten som är anpassad för bl.a. Airbus A380 är F66 på F-piren. "

Har inte facebook så jag kan inte länka, citatet taget från Google Cache.
 

Plus

Medlem
Det har ju snackats i åratal om att Swedavia förbereder Arlanda för att ta emot Airbus 380. Vet någon statusen på det projektet?

F66/36 är inte klar än senast jag såg. För blotta ögat ser allt färdigt ut men gaten är fortfarande avspärrad.
Väldigt märkligt.
 
Toppen