Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Wifi fungerade ej över till IAD förra veckan. Snabb hantering, skickade in klagomål innan lunch, fick svar nu. Fick 5000 p i ersättning.

Mitt Wifi funkade inte i helgen DFW-FRA.

Funkade inte för någon..

Någon som har varit med om icke-fungerade wifi på Lufthansa och fått kompensation?

henke12 skrev:Mitt Wifi funkade inte i helgen DFW-FRA.Funkade inte för någon..Någon som har varit med om icke-fungerade wifi på Lufthansa och fått kompensation?Klicka för att utvidga...

Ja, skriv och klaga. De brukar inte återbetala pengarna, men du får M&M-poäng. Hade samma problem på FRA-EWR nyligen vilket resulterade i kompensation om 10 000 poäng.

Moco skrev:Ja, skriv och klaga. De brukar inte återbetala pengarna, men du får M&M-poäng. Hade samma problem på FRA-EWR nyligen vilket resulterade i kompensation om 10 000 poäng.Klicka för att utvidga...

Krediterade du flygningen till EB eller M&M? Tänker i fall man krediterar flygningen till EB kanske det blir knöligt att få kompensationen till M&M? Eller det kanske inte är några problem alls.

Double Trouble skrev:Krediterade du flygningen till EB eller M&M? Tänker i fall man krediterar flygningen till EB kanske det blir knöligt att få kompensationen till M&M? Eller det kanske inte är några problem alls.Klicka för att utvidga...

EuroBonus. Men nej, det torde inte vara några problem alls. Det var endast M&M som var alternativet, de vägrade EuroBonus.

Snacka om lotto gällande poängsumman.. fick 2000 för icke-fungerande Wi-fi IAD-CPH (satt i Plus). Varierar från 1000-5000?

Kimmen00 skrev:Snacka om lotto gällande poängsumman.. fick 2000 för icke-fungerande Wi-fi IAD-CPH (satt i Plus). Varierar från 1000-5000?Klicka för att utvidga...
Verkar vara olika. Jag reste i C. Dock måste jag säga att SAS var väldigt snabba. Skicka in via feedback sidan kl 23:02 igår, kl 08:47 fick jag svar och poängen insatta på mitt EuroBonus konto.

MrDollar skrev:Verkar vara olika. Jag reste i C. Dock måste jag säga att SAS var väldigt snabba. Skicka in via feedback sidan kl 23:02 igår, kl 08:47 fick jag svar och poängen insatta på mitt EuroBonus konto.Klicka för att utvidga...

Ja, jag fick svar inom en timme. Så det går inte att klaga på!

MrDollar skrev:Fick 4000 poäng för ej fungerande wifi lax-arnKlicka för att utvidga...

Jag fick också 4000 poäng för ARN-MIA, reste i C och är EBS. Svar efter några dagar.

Skrev i mailet att det vore rimligt att få 3000 med tanke på att jag fått liknande kompensation tidigare. Och om jag minns rätt så är det så mycket det kostar att köpa wifi ombord = den summan som SAS själva värderar wifi till. Men glatt överraskad av 4000 poäng som sagt. Verkar skilja sig beroende på vilken kabin man reser i?

Back