Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bangkok Airways lounge i BKK. Venter på kærren til Rangon. Udmærket "IKEA"-lounge hvor man kan møblere rundt til man får en god arbejdsplads eller en sofa til et lille power-nap. Kun saft, kaffe og kage, men det går endda. Hurtigt internet - god udsigt til pladsen

Frukost i ba loungen Manchester, ska ner till London och kolla på champions league fotboll. Blir tyvärr ingen livetråd denna gången.

20171206_103634.jpg

さようなら日本

Hej då, Japan!

Sitter i ANA lounge Tokyo Narita, vid 50-gaterna. Dvs. den med utsikt. Stålande sol och flygplan att titta på utanför. Sippar på en whisky från Suntory, the Chita. Är ingen van whiskydrickare och gillar de som är lite mer lättdruckna. Inga rökiga historier för mig alltså. Och då passar denna bra.

Annars dricker jag helst highball. Men helst plommonvin, umeshu. Snöande in på det efter att blivit bjuden på det i våras då jag gjorde [K]my second first[/K] med ANA från Tokyo Haneda till London i våras. Finns en riktigt god att beställa på Systembolaget, Umeshu Genshu (artikelnummer 76695). Den kostar dock tre gånger mer än här i Japan. 243 svenska riksdaler och man måste beställa minst tre stycken. Men det är den väl värd!

USA-flygen ha nyligen avgått så det är mer personal än resenärer. Har ätit nudlar precis och inväntar SK984 mot Köpenhamn och det blir gate 38 idag. Brukar annars vara gate 31 som ligger vägg i vägg med Uniteds lounge.

630E40A5-B6B8-4468-A136-527C383C3A21.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen