Men EBD kan checka in bagage oavsett, eller hur funkar det egentligen?
Hittils har det varit så på Light inom Europa ja. Vi får se hur det blir på Longhaul
Trist. Jag bara hoppas att SAS inte får för sig att göra som Lufthansa - exkludera extra bagage-förmånen för statusresenärer på lightbiljetter.
Från EBG kan man checka in extra kolli oavsett bokningsklass som jag förstått det.
Även EBS kan checka in ett bagage utan extra kostnad på SAS light-priser.
Är det bekräftat även för longhaul? Det skulle smaka väldigt bra om så var fallet, en kortare sväng till Amerika eller Asien har potentialen att komma lite närmare för oss som bor med anslutningsflyg från obygden för att nå universums mittpunkt, Arlanda![]()
Nej det är inte bekräftat. Vi får hoppas på det så det inte blir som med Lufthansas longhaul biljetter.
Saxat från check-in.dk. INGET incheckat bagage som det verkar för statusmedlemmar.Det ger ännu en incitament till att flyga in de 10 segmenten. Det vore dumt av SAS att inte ge denna förmån.
Saxat från check-in.dk. INGET incheckat bagage som det verkar för statusmedlemmar.
Ligesom med SAS Go og SAS Plus så må rejsende på SAS Go Light højest medbringe ét styk håndbagage, der maksimalt må veje otte kilo og højest have målene 55 x 40 x 23 cm. Ved siden af håndbagagen må man også medbringe en lille, personlig genstand ombord, såsom en lille håndtaske eller computertaske. Det gælder også selvom man vifter med sit SAS Eurobonus Guld- eller Diamant-kort. Så der skal pakkes let.
SAS indfører kuffertløse USA-billetter - CHECK-IN.dk
Saxat från check-in.dk. INGET incheckat bagage som det verkar för statusmedlemmar.
Ligesom med SAS Go og SAS Plus så må rejsende på SAS Go Light højest medbringe ét styk håndbagage, der maksimalt må veje otte kilo og højest have målene 55 x 40 x 23 cm. Ved siden af håndbagagen må man også medbringe en lille, personlig genstand ombord, såsom en lille håndtaske eller computertaske. Det gælder også selvom man vifter med sit SAS Eurobonus Guld- eller Diamant-kort. Så der skal pakkes let.
SAS indfører kuffertløse USA-billetter - CHECK-IN.dk
Guld och statusmedlemmar får inte ta med sig fler än ett handbagage i vanliga fall heller.Det står väl egentligen att det max är ett handbagage även för statusmedlemmar? Ingenting om incheckat? OBS att min danska är lite dålig men det är så jag förstår det.
Att det precis som i vanlig Go och plus enbart är ett handbagage även för statusmedlemmar.
Det står väl egentligen att det max är ett handbagage även för statusmedlemmar? Ingenting om incheckat? OBS att min danska är lite dålig men det är så jag förstår det.
Att det precis som i vanlig Go och plus enbart är ett handbagage även för statusmedlemmar.
Guld och statusmedlemmar får inte ta med sig fler än ett handbagage i vanliga fall heller.
Exakt!Guld och statusmedlemmar får inte ta med sig fler än ett handbagage i vanliga fall heller.
Men varför skulle Go Light ha olika regler för handbagage för statusmedlemmar och vanliga medlemmar/icke-medlemmar när inga andra klasser har det? Helt ologiskt resonemang...Jag läser det precis som LasseFoppa, att detta enbart är för handbagage. Står inget om vad som gäller för incheckat bagage. Det står ju bara som jag tolkar det att go light har samma regler för handbagage som det är för vanlig go och plus, dvs 1 handbagage på max 8 kg.
Checkin.dk brukar ju ha koll men det är trots allt ingen officiell källa så jag skulle nog avvakta med att dra någon slutsats tills det finns något officiellt från SAS.
Men varför skulle Go Light ha olika regler för handbagage för statusmedlemmar och vanliga medlemmar/icke-medlemmar när inga andra klasser har det? Helt ologiskt resonemang...