Senaste nytt

SAS lanserar SAS Go Light till USA

Känns väl som detta är ett sätt för dem att ta GO priser för LIGHT och sedan lägga på några hundralappar på GO istället..?

Det skulle jag tro. När Plus Saver infördes på Europalinjerna innebar det i stort sett bara att priset på en återbetalningsbar Plusbiljett blev dyrare jämfört med innan man introduerade Plus Saver.

Den stora effekten är väl ännu fler ska maxa handbaggage tyvärr.

Lågprissymptomen på SAS liknar mer och mer ryanair eller easyjet.

Endast i Business som SAS är med i matchen imho. För de lär väl knappast lagt go light till USA under vad som var GO? Känns väl som detta är ett sätt för dem att ta GO priser för LIGHT och sedan lägga på några hundralappar på GO istället..?

Jämföreslen är nog mer Norwegian i detta avseende när det gäller long-haul. Min gissning är att SAS vill bemöta de kunder som enbart tittar på grundpriset, och inte den totala kostnaden för resan.

Även EBS kan checka in ett bagage utan extra kostnad på SAS light-priser.

Är det bekräftat även för longhaul? Det skulle smaka väldigt bra om så var fallet, en kortare sväng till Amerika eller Asien har potentialen att komma lite närmare för oss som bor med anslutningsflyg från obygden för att nå universums mittpunkt, Arlanda :)

Är det bekräftat även för longhaul? Det skulle smaka väldigt bra om så var fallet, en kortare sväng till Amerika eller Asien har potentialen att komma lite närmare för oss som bor med anslutningsflyg från obygden för att nå universums mittpunkt, Arlanda :)

Nej det är inte bekräftat. Vi får hoppas på det så det inte blir som med Lufthansas longhaul biljetter.

Varför finns det inte en Go Flex Light? ;)

Jämföreslen är nog mer Norwegian i detta avseende när det gäller long-haul. Min gissning är att SAS vill bemöta de kunder som enbart tittar på grundpriset, och inte den totala kostnaden för resan.

Antar också att det är Norwegian som "ställer till" det och därför är inte Asien aktuellt för SAS Go Light. SAS flyger inte dit Norwegian flyger i Asien (dvs Bangkok)...

Toppen