Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte provat det själv, det borde dock bli separat bokningsnummer för barnet, vet inte hur de ställer sig till det. Går inte att boka bara ett barn online iallafall (när destinationen är utanför Europa).

https://www.wideroe.no/um/?language=se&WT_ac=UM-AOR
Du kan förstås också boka vår tjänst för ensamresande barn för barn som reser på flygningar utanför Europa. Men det går tyvärr inte att boka tjänsten online för närvarande. Kontakta SAS Sales & Support på +46 770 727 727.

Vi är 4 i familjen och gör normalt 1-2 resor per år med vouchers (drar in 3-4 st vouchers per år). Båda barnen går i skolan. Inge stort problem alls att hitta biljetter över lov med star alliance. Både påsklov, sommarlov o höstlov har vi åkt. Dock mkt svårt med sas (förutom på sommaren då det ofta finns 4+ biljetter i business till vissa destinationer i usa). Vi har åkt till Houston, Mauritius, Singapore, Chicago och Miami alla fyra i C-klass. Nästa år seychellerna och usa. Så visst går det med lite planering.

Låter ju fantastiskt. Kan du ge några knep eller tips på vägen för hur ni lyckas med det?

Vi är 4 i familjen och gör normalt 1-2 resor per år med vouchers (drar in 3-4 st vouchers per år). Båda barnen går i skolan. Inge stort problem alls att hitta biljetter över lov med star alliance. Både påsklov, sommarlov o höstlov har vi åkt. Dock mkt svårt med sas (förutom på sommaren då det ofta finns 4+ biljetter i business till vissa destinationer i usa). Vi har åkt till Houston, Mauritius, Singapore, Chicago och Miami alla fyra i C-klass. Nästa år seychellerna och usa. Så visst går det med lite planering.

En annan fråga; om man har en 2-4-1 voucher så kan den inte appliceras på alla tre i vår familj utan gäller bara två av biljetterna, stämmer det?

Låter ju fantastiskt. Kan du ge några knep eller tips på vägen för hur ni lyckas med det?

Finns drösvis med info på businessclass.se i diverse trådar.
Men mkt är ju genom att söka resor.. Och söka resor.. Och söka resor igen.. Och lite mer.. Läs första inlägget i denna tråd så får du diverse sidor för att söka bonusresor. Finns en tråd i star alliance forumet om att boka fyra platser. Så läs på och lägg ner tid på att söka biljetter till alla möjliga destinationer via alla möjliga flygplatser..

Är själv inne på att boka två veckor till HongKong i juni när skolan slutar. Då kan man också lägga till en resa därifrån till något roligt ställe i Asien i en vecka...Verkar finnas biljetter i slutet av juni just nu med Sas.

Nu har jag själv inte varit i Hong Kong under juni, men vi hade det på planeringen ett tag tills jag kollade hur vädret brukar vara där då...

Istället fixade vi under julen dit, fru och barn på 2-4-1 StarAlliance, och jag själv på köpebiljett dit och FlyPremium hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen