Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anledningen att jag frågar är att det blir problem med jul/nyårsresor för familjen. Om man vill åka ut med familjen (2+2) i C eller F runt 20 dec och hem runt 6 jan så bör man ju boka ca 330 dagar innan för att hitta 4 platser på samma flight. Problemet är att i Januari har man ju sällan fått sin första voucher för året och de från året innan gäller ju bara för hemresa senast 31 dec. I år gick de med på att vi åker hem 1 jan (istället för 31 dec) men det bästa hade varit att stanna hela jullovet...
Du kan väl boka hemresan till januari, men du kn ej boka om efter 31a december?

Anledningen att jag frågar är att det blir problem med jul/nyårsresor för familjen. Om man vill åka ut med familjen (2+2) i C eller F runt 20 dec och hem runt 6 jan så bör man ju boka ca 330 dagar innan för att hitta 4 platser på samma flight. Problemet är att i Januari har man ju sällan fått sin första voucher för året och de från året innan gäller ju bara för hemresa senast 31 dec. I år gick de med på att vi åker hem 1 jan (istället för 31 dec) men det bästa hade varit att stanna hela jullovet...
Men detta är ändrat och jag har bokat flera gånger resor på fel sida årsskiftet. Senast en på ARN-BKK över nyår 2018 (Hem i Jan) på en voucher som går ut iår DEC-31-2017.

Fick till en 2-4-1 bokning till Seychellerna i nu februari med Turkish Airlines. Tyvärr fick jag bara business på hemvägen. Har någon koll på när eventuellt nya businessstolar släpps för award-bokning. Är det vissa datum eller tidpunkter (typ 30dagar innan) som är mer troliga?

Fick till en 2-4-1 bokning till Seychellerna i nu februari med Turkish Airlines. Tyvärr fick jag bara business på hemvägen. Har någon koll på när eventuellt nya businessstolar släpps för award-bokning. Är det vissa datum eller tidpunkter (typ 30dagar innan) som är mer troliga?
Jag fick samma besked som du med Turkish i slutet av februari. Bokade Ethiopian istället. Kortare restid och cloudnine hela vägen. 45.000 poäng och 2.700 skatt p.p

Ok, det kan ju vara ett alternativ! Ethiopians biljetter verkar inte synas via Uniteds award-sökmotor. Kan jag kolla tillgången på businessbiljetter på Ethiopian utan att ringa Tallinn?

Ok, det kan ju vara ett alternativ! Ethiopians biljetter verkar inte synas via Uniteds award-sökmotor. Kan jag kolla tillgången på businessbiljetter på Ethiopian utan att ringa Tallinn?

Air Canadas Aeroplan ska visa dessa. Jag har haft lite mixed success med detta men åtminstone sett ekonomiklassbiljetter via den sidan. Du får regga ett konto för att kunna söka vill jag minnas.

Jag fick inte fram det via United men jag gick in på Ethiopians hemsida och körde en vanlig bokning bara för att se tider m.m.
Ringde sedan Tallin. Fick snabb och bra service och som vanligt

Har fått min första 2-4-1 som alltså gäller för hela 2018. Har ca 140.000 poäng och förutsättningarna är att vi är två vuxna och ett barn (9 år) som vill resa någonstans nästa år. Tyvärr är vi hänvisade till skolloven. Har avfärdat roliga resor med business/first utan i första hand handlar det om att komma iväg till något varmt ställe för poängen. Har nu läst på forumen ett par timmar men har ändå följande frågor:
- Är det mest rimliga att leta efter resa där vi bokar med SAS i economy för två och sedan köper till en barnbiljett med rabatten?
- Att resa långt med tre personer med Star Alliance känns inte rimligt med våra poäng?
- Eller kan det vara ett inte för krångligt alternativ att boka 2 personer med poäng med Star Alliance och köpa till biljett för barnet? Tänker att man får fler möjliga roliga destinationer på detta sätt?
- Vad skulle ni ge för tips på roliga destinationer som är rimliga att hitta resor till givet poäng/3personer/skollov/Sas eller StarAlliance etc?

Är själv inne på att boka två veckor till HongKong i juni när skolan slutar. Då kan man också lägga till en resa därifrån till något roligt ställe i Asien i en vecka...Verkar finnas biljetter i slutet av juni just nu med Sas.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen