Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Baspoäng kan du köpa i block om 100p. I ditt fall skulle det alltså bli 200kr för att täcka in dom saknade 175 poängen. Svårt att få det mer prisvärt än det.

Aha, nu såg jag att det går att köpa färre än 1000 baspoäng! Trodde det var minst 1000 poäng som gällde.
Då är ju saken mer eller mindre biff.
Tänkte att jag testar plusgrade på lägsta budet = 400 kr och annars köper jag bara 200 poäng för 200 kr.

Tack

Hej!

Jag har 675 p kvar till EBS. Kvalificeringsperioden är t.o.m. 2107-11-30.
Vad är det smartaste sättet att få in dessa? Det minsta man kan köpa är ju 1000 p för 1000 kr. Känns dyrt.
Har även en resa som bokades lite för snabbt ARN-CPH ToR i SAS Go 2017-11-24 --> 2017-11-27.
Den ger bara 250p*2 = 500p.

Så då saknar jag fortfarande 175 p...

Chansa på lägsta bud för att köra plus grade (400 kr) på ett av benen? - Då blir det +250 p om det skulle gå igenom.
Jag planerar att uppgradera mitt SAS EuroBonus AMEX Premium till Elite och inkassera de 20K bonusgrundande poäng som ingår där, men det måste ju vara smartare att vänta med tills den nya kvalificeringsperioden börjat?

Andra idéer? Tacksam för tips!

Innan du köper poäng så testa med att fråga snällt.
jag fick status med kring 100p kort här om året.

Jag har 675 p kvar till EBS.
Jag planerar att uppgradera mitt SAS EuroBonus AMEX Premium till Elite och inkassera de 20K bonusgrundande poäng som ingår där, men det måste ju vara smartare att vänta med tills den nya kvalificeringsperioden börjat?
Om du ändå ska skaffa Amex Elite så blir du ju automatiskt EBS så fort poängen trillat in, således är det väl rätt onödigt att göra något som helst alls förutom att skaffa kortet? I så fall skulle jag vänta till nästa period för att börja på en ny fräsch kvalificeringsperiod...

Tack för svar!

Alltså men hmm, jag hade tänkt att det var smart att vänta tills precis efter att min kvalificeringsperiod går ut, men dessförinnan se till att uppnå EBS.
Så att de 20K poäng till som trillar in tar mig till guld i kombo med lite långflygningar i tjänsten under 2018?

Förra året kom jag upp i 2 st 2-4-1 vouchers och just nu har jag ca 70K poäng på kontot. Kortavgifterna är jag inte så brydd över, utan vill gärna komma upp i status och maximera ny intjäning på olika sätt. Har även ansökt om ett SAS Mastercard premium och flyttat elabonnemang till Fortum för att få fler bäckar små.

Har läst länken ovan och vad ni skriver men hajar ändå inte riiktigt..
Tänker jag fel eller kan jag göra något smartare?

Vad som sägs är att om du skaffar amex elite direkt i ditt nya år får du 20000 poäng och ir silver. Dvs, helt onödigt att jaga silver denna perioden. Du som inte redan har guld har ju ner nytta av de 20000 poängen tidigt då de hjälper dig mot guld fortare.

Ännu bättre är väl att göra en snabb MR nu i november OCH skaffa elite nu och bli guld innan perioden är slut. LH brukar ha biljetter som ger bra med poäng för hyfsat pris sent. Kör ARN-FRA/MUC-Europa i en klass som ger minst 1250 poäng per ben och du får in 5000 poäng, troligen kan du hitta detta för en bit under 5000 kronor.

Last edited:
Tack för svar!

Alltså men hmm, jag hade tänkt att det var smart att vänta tills precis efter att min kvalificeringsperiod går ut, men dessförinnan se till att uppnå EBS.
Så att de 20K poäng till som trillar in tar mig till guld i kombo med lite långflygningar i tjänsten under 2018?

Förra året kom jag upp i 2 st 2-4-1 vouchers och just nu har jag ca 70K poäng på kontot. Kortavgifterna är jag inte så brydd över, utan vill gärna komma upp i status och maximera ny intjäning på olika sätt. Har även ansökt om ett SAS Mastercard premium och flyttat elabonnemang till Fortum för att få fler bäckar små.

Har läst länken ovan och vad ni skriver men hajar ändå inte riiktigt..
Tänker jag fel eller kan jag göra något smartare?

Du har nog missat att du börjar på 0 igen i din nya period. Bara för att du blev silver i den förra perioden så hjälper inte det till med poängintjäningen. Ny period och man börjar från scratch igen för att tjäna status till nästföljande år. Så i ditt fall, lägg inte ned ngn energi på att bli silver nu, vänta istället tills ditt konto är nollat på baspoäng när din nya period börjar, skaffa då Amex Elite (du kan PMa ngn valfri medlem här och fråga om värvning så tjänar ni båda extra poäng) . Då tar Amexet dig till silver direkt med de 20k baspoängen, sedan får du bygga från det mot guld (25k ytterligare poäng behövs)

Toppen