Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Beroende på bokningsklass så tjänar du antingen 1500 eller 2 000 poäng per ben + ev EBG+-bonus. Det var rätt många år sedan de ändrade på det senast.

Jag ser det nu. Jag har bara flygit SAS i år, och alltid fått 1500 för ett ben i EU. Jag trodde bara det fanns en klass med SAS i Plus.
Lustigt att SAS var tvungen att ställa in ett flyg för att jag skulle få 500 poäng mera. Bara att tacka.

Väljer man plus fullflex får man väl alltid C. Vet inte på rak arm hur man kommer åt de andra.
Nej inte alltid dessvärre. Jag tycker att full flex för det mesta bokas i samma bokningsklass. Edit: fast det beror ju förvisso på vad man menar med full flex. Kom att tänka på att jag sett biljetter som faktiskt anger texten full flex, men de lyckades jag inte hitta nu. Eller var det på gamla hemsidan?

sas.jpeg

Nej inte alltid dessvärre. Jag tycker att full flex för det mesta bokas i samma bokningsklass. Edit: fast det beror ju förvisso på vad man menar med full flex. Kom att tänka på att jag sett biljetter som faktiskt anger texten full flex, men de lyckades jag inte hitta nu. Eller var det på gamla hemsidan?

Visa bifogad bild 69151
Fast det där är väl plus vs plus saver. Plus full flex är ju ett tredje alternativ...

Men både plus och plus saver på den bilden är i A class, det såg tom jag, nu inte innan.
Men det finns en ruta att klicka i för fullflex om man väljer plus. det kanske ger bättre klass.

Men både plus och plus saver på den bilden är i A class, det såg tom jag, nu inte innan.
Men det finns en ruta att klicka i för fullflex om man väljer plus. det kanske ger bättre klass.
Äh, helt rätt. Jag glömde bort hur de gjorde det krångligare. Om man tittar på rutter som inte har Plus Saver, så finns Plus Full Flex som alternativ... Det finns kanske inte alla tre samtidigt någonstans.

Ja, vilken förenkling det blev när det bara finns Go och Plus :/

Hej!

Jag har 675 p kvar till EBS. Kvalificeringsperioden är t.o.m. 2107-11-30.
Vad är det smartaste sättet att få in dessa? Det minsta man kan köpa är ju 1000 p för 1000 kr. Känns dyrt.
Har även en resa som bokades lite för snabbt ARN-CPH ToR i SAS Go 2017-11-24 --> 2017-11-27.
Den ger bara 250p*2 = 500p.

Så då saknar jag fortfarande 175 p...

Chansa på lägsta bud för att köra plus grade (400 kr) på ett av benen? - Då blir det +250 p om det skulle gå igenom.
Jag planerar att uppgradera mitt SAS EuroBonus AMEX Premium till Elite och inkassera de 20K bonusgrundande poäng som ingår där, men det måste ju vara smartare att vänta med tills den nya kvalificeringsperioden börjat?

Andra idéer? Tacksam för tips!

Toppen