Senaste nytt

AVIS 12.000 poäng för 2 hyror på minst 2 dagar vardera

Verkar vara något systemfel. Jag har också reklamation idag efter att ha fått 4000+4000 poäng.
Är inte i akut behov av poängen för tillfället men hoppas att det inte ska ta veckor innan det är rättat.
Gör min tredje hyra nästa vecka bokat på samma kampanj. Hoppas att den kommer in rätt.
 
Verkar vara något systemfel. Jag har också reklamation idag efter att ha fått 4000+4000 poäng.
Är inte i akut behov av poängen för tillfället men hoppas att det inte ska ta veckor innan det är rättat.
Gör min tredje hyra nästa vecka bokat på samma kampanj. Hoppas att den kommer in rätt.
OT: Om du bokar av den och bokar en ny i minst grupp C så får du 6000p istället för 4000p nu. Kolla vad det diffar i pris!
 
Last edited:
För fullständighetens skull, här den relevanta delen av Avis svar som jag fick i förmiddags;

After we checked your case we contacted SAS airlines and asked them to credit the missing points to your account.
We received their confirmation that they processed the missing part of the promotion to your account [...]
The 4000 points should be visible on your account from tomorrow.


Fast de syntes alltså innan mailet kom.
 
Jag har problem med poängen på min andra hyra. De har sagt att de ska korrigera det men det ännu inte gjort. Jag fick bara 4000 poäng även för andra hyran.
 
OT: Om du bokar av den och bokar en ny i minst grupp C så får du 6000p istället för 4000p nu. Kolla vad det diffar i pris!
Tack! Jag har för mig att att kampanjbokningarna var "prepaid", men jag kan ha fel. Hittar ingenting om det i bekräftelsen för min kommande hyra som är i mitten av nästa vecka.
Någon som vet om det går att avboka hyror från höstkampanjen?
 
Ha, ha, wow, vilken tur! Jag gick in och kollade min bokning för hyran nästa vecka och se om den gick att avboka.
Tur var väl det, för jag har lyckats boka två dagar i Göteborg, Landvetter istället för Frankfurt!? Måste varit yr när jag bokade. Och ja, den verkar avbokad utan några kostnaden.
Det trista är att Frankfurt inte verkar ha några bilar den dag jag anländer i nästa vecka. Inte i någon kategori överhuvudtaget. :(
Får bara upp följande text "An error has occurredSorry, due to high demand there are currently no vehicles available at this rental office on this date. Please try another check-out date or another rental office (GB-GB-E0147)".
Snopet, det hade suttit fint med 6 000 poäng till på kontot.
Får nog bli Hertz kampanj med 3 000 poäng istället. Om de har några bilar...:rolleyes:
 
Ha, ha, wow, vilken tur! Jag gick in och kollade min bokning för hyran nästa vecka och se om den gick att avboka.
Tur var väl det, för jag har lyckats boka två dagar i Göteborg, Landvetter istället för Frankfurt!? Måste varit yr när jag bokade. Och ja, den verkar avbokad utan några kostnaden.
Det trista är att Frankfurt inte verkar ha några bilar den dag jag anländer i nästa vecka. Inte i någon kategori överhuvudtaget. :(
Får bara upp följande text "An error has occurredSorry, due to high demand there are currently no vehicles available at this rental office on this date. Please try another check-out date or another rental office (GB-GB-E0147)".
Snopet, det hade suttit fint med 6 000 poäng till på kontot.
Får nog bli Hertz kampanj med 3 000 poäng istället. Om de har några bilar...:rolleyes:

Vid sökning brukar Landvetter stå som default, så lätt hänt ;-)
 
För fullständighetens skull, här den relevanta delen av Avis svar som jag fick i förmiddags;

After we checked your case we contacted SAS airlines and asked them to credit the missing points to your account.
We received their confirmation that they processed the missing part of the promotion to your account [...]
The 4000 points should be visible on your account from tomorrow.


Fast de syntes alltså innan mailet kom.
Jag upplevde det samma, att poängen kom in på kontot innan jag fick svar retur.
 
Toppen