Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Om man följer länken och inte bara nöjer sig med att läsa själva mailet så tycker jag att det framgår tydligt att det är en SAS lounge men där man valt att samarbeta med partner när det gäller vissa specialfunktioner, som t ex ett gym. Jag förstår inte hur man kan välja att missförstå detta till att likställas med 3e parts lounger.

Notera smiley i första inlägget. Som onekligen föll bort i det andra. Det är klart det är deras egen lounge.

(och de samarbetar väl redan med partners i de flesta av sina egna lounger sedan tidigare, tex för mat och städning)

Kikat ett antal sidor av de 52, även kikat på star alliance webben. Men hittar inget up to date om Milano och lounger nuförtiden...

Kan man likställa en plusbiljett med business vad gäller resa fr Milano-CPH (om övrig status saknas)? Dvs t.ex Lufthansas lounge är accesible? Min fru åker i plus men då jag inte är med saknas status (på kort..)
Hon är inte världens mest vana resenär så tänker jag skulle kolla upp åt henne i förväg.

Tack för info.

Kikat ett antal sidor av de 52, även kikat på star alliance webben. Men hittar inget up to date om Milano och lounger nuförtiden...

Kan man likställa en plusbiljett med business vad gäller resa fr Milano-CPH (om övrig status saknas)? Dvs t.ex Lufthansas lounge är accesible? Min fru åker i plus men då jag inte är med saknas status (på kort..)
Hon är inte världens mest vana resenär så tänker jag skulle kolla upp åt henne i förväg.

Tack för info.

En plusbiljett inom Europa är en businessbiljett, så den ger tillträde till Star Alliance-lounger. Milano Malpensa har en Lufthansalounge som man kommer in i. Loungen i Milano Linate är dock otillgänglig numera:

upload_2017-11-3_22-50-31.png

Tack för info.

Och fast track är avkaffat både på LIN och MXP.

Schipol har fortfarande 3'e parts loungen på andra våningen som släpper in Star Alliance Gold. Vet dock inte om de släpper in Business/Plus.

Toppen