Senaste nytt

SAS inför avgift för betalning med kreditkort

Resebyråerna kringår det där genom att kalla det direktbetalningsrabatt eller liknande istället för kortavgift.
på 3:e sidan när man skrivit in alla uppgifter får man veta att priset man fick på på första sidan var ett pris
som förutsatte att man betalade via banköverföring.
Hmm, då är det väl bara en tidsfråga innan SAS hittar någon kreativ lösning för att kunna ta ut avgift för kreditkortsbetalning även i Sverige. Och med stor sannolikhet är det också bara en tidsfråga innan SAS börjar ta betalt för incheckat bagage, om de nu inte hinner gå i konkurs först...

Jag var lite mer brutal och föreslog att de skulle avskeda personen som hittar på dessa konstigheter. Bättre att åtgärda det riktiga problemet istället för symptomen...

Jag sällar mig till skaran av irriterade personer som får förhöjt blodtryck av en "dold avgift". Det känns inte värdigt ett företag som i sin reklamföring gentemot sina konkurrenter inför en avgift som man tidigare kritiserat andra för. Dessbättre är avgiften enligt lag förbjuden i Sverige men det finns säkert en hel drös av "innovativa lurendrejare" som uppfinner en "workaround".

Nej, SAS, satsa hellre mot att vara ett fullserviceföretag och låt biljetterna kosta därefter. Det finns ett ordspråk som lyder "Ibland bedrar snålheten visheten". Det är inte värt att smutsa ner företagsnamnet med att ta betalt som ett fullserviceföretag och köra tricks a lá LCC-företag

Nej, SAS, satsa hellre mot att vara ett fullserviceföretag och låt biljetterna kosta därefter. Det finns ett ordspråk som lyder "Ibland bedrar snålheten visheten". Det är inte värt att smutsa ner företagsnamnet med att ta betalt som ett fullserviceföretag och köra tricks a lá LCC-företag

Är det inte här ett av SAS grundproblem (i alla fall i mitt tycke) ligger: SAS vill försöka vara både fullprisbolag med hutlösa priser som skall kunna hantera tjänsteresande och samtidigt vara ett LCC med dolda avgifter och allehanda tjuvknep där de har en eller två flygningar i veckan till någon udda destination dit knappt ingen som inte är tursit vill resa (och därmed inte betala för det heller) .

Är det inte här ett av SAS grundproblem (i alla fall i mitt tycke) ligger: SAS vill försöka vara både fullprisbolag med hutlösa priser som skall kunna hantera tjänsteresande och samtidigt vara ett LCC med dolda avgifter och allehanda tjuvknep där de har en eller två flygningar i veckan till någon udda destination dit knappt ingen som inte är tursit vill resa (och därmed inte betala för det heller) .
Kolla gärna in Blue1,s turlista till Budapest. ut Onsdag och hem Lördag. Hur tänkte man då? Långhelg = ok torsdag fm/em och hem söndag em. Hade gärna åkt dit med Blue1 men inte på de tiderna...
Ok man kan dra ner på kaffet men hur går det ihop?

Så gör ett riktigt LCC - anpassar tidtabellen till hur deras flygplan finns tillgängliga inte när det passar paxen :)

Fast Budapest är nog en trevlig stad.

Ännu bättre skulle det vara om de dessutom krävde natt mellan lördag/söndag för att få billiga biljetter. Fast Blue1 har väl enkelbiljetter på alla destinationer, eller?

Budapest är kanon! Ska dit minst en gång i höst över långhelg och som det ser ut idag blir det återigen med LCC

Toppen