Senaste nytt

Jag är färdig med Heathrow...

trekker

Medlem
Det jag framför allt retar mig på är den obligatoriska säkerhetskontrollen för alla transferpassagerare - även de som kommer från ett annat EU-land
Det är ju tyvärr exakt samma sak när du anländer de flesta EU-länder från UK då UK-flights bakas ihop med resten av världen. Ett av få(??) undantag är väl Helsingfors där de separerar EU-non Schengen och rest of the world.
 

Homer

Medlem
Då har du haft tur. Jag har haft rejäla duster med dem om olika saker. Tex har de försökt hävda att lödtenn inte är tillåtet i handbagaget utan att kunna hänvisa till några andra regler än vätskereglerna. De är även otroligt slöa på att utföra sekundär inspektion av väskor och blir minst sagt sura när man påpekar att man inte har tid att vänta i 20 minuter på att de ska göra något alls.


innehåller vanligtvis flussmedel = vätska ;)
 

igelkotten

Medlem
Tycker vakterna på fast-tracken på T2 är väldigt långsamma. Personen som scannar boardingkort (eftersom SAS mobila boardingpass nästan aldrig fungerar i automatiska spärren) brukar generellt sett vara väldigt otrevlig/oförskämd, men gissar på att jag har haft otur bara.
 
Jag gillar verkligen Heathrow, flygplatsen har ju så bra lounger, t o m deras Priority Pass-lounger ska vara riktigt bra. Fast å andra sidan reser jag aldrig i jobbet utan enbart på semesterresor och då har man kanske andra prioriteringar...
 

Fredrik

Medlem
Tycker vakterna på fast-tracken på T2 är väldigt långsamma. Personen som scannar boardingkort (eftersom SAS mobila boardingpass nästan aldrig fungerar i automatiska spärren) brukar generellt sett vara väldigt otrevlig/oförskämd, men gissar på att jag har haft otur bara.

Nej, du har inte haft otur. Säkerhetskontrollanterna på Heathrow är ökända för att vara otrevliga. T5 är värst.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är ju tyvärr exakt samma sak när du anländer de flesta EU-länder från UK då UK-flights bakas ihop med resten av världen. Ett av få(??) undantag är väl Helsingfors där de separerar EU-non Schengen och rest of the world.

Kom till Köpenhamn igår från London för vidare flyg till Stockholm (SAS till SAS). Ingen säkerhetskontroll. Däremot en obligatorisk scanning av passet som Danmark nu tvingas göra sedan 7 oktober. Diskuteras i en annan tråd.
 

trekker

Medlem
Kom till Köpenhamn igår från London för vidare flyg till Stockholm (SAS till SAS). Ingen säkerhetskontroll. Däremot en obligatorisk scanning av passet som Danmark nu tvingas göra sedan 7 oktober. Diskuteras i en annan tråd.
Har CPH en separat säkerhetskontroll för transitpassagerare som ankommer från utomeuropeisk flygplats?
 
Toppen