Senaste nytt

Jag är färdig med Heathrow...

Nu flyger jag inte så ofta till LHR men när jag flyger hamnar vi nästan alltid i hold eller får inte starta pga mycket trafik.
Märkligt att man inte byggt fler banor för länge sedan.

Jag undviker LHR om jag kan, även om Frankfurt inte är så mycket bättre.
Nu är ju det ganska ok med nonstop flyg ifrån ARN.

Nu flyger jag inte så ofta till LHR men när jag flyger hamnar vi nästan alltid i hold eller får inte starta pga mycket trafik.
Märkligt att man inte byggt fler banor för länge sedan.

Jag undviker LHR om jag kan, även om Frankfurt inte är så mycket bättre.
Nu är ju det ganska ok med nonstop flyg ifrån ARN.
Tyvärr är det inte bara att bygga nya banor. Finns ett rätt stort motstånd till detta. Hade man fått hade de varit byggda redan.

Jag bodde inte långt från heathrow i 6 år, 2004 och framåt. Passerade genom lhr väldigt ofta. Terminalerna har blivit klart bättre med åren. T3 (SAS) brukade vara ren misär (loungerna likaså). Nu är den helt OK. När T5 kom så blev det 15min extra på flygbussen...

Nu så flyger jag alltid oneworld, så oftast T5 men när tillfälle ges CX eller QR via en mycket modernare T3

Framförallt håller jag med om attityden hos personalen i säkerhetskontrollen. Kan ha lite förståelse, men de behandlar alla som idioter.

Framförallt håller jag med om attityden hos personalen i säkerhetskontrollen. Kan ha lite förståelse, men de behandlar alla som idioter.

Jag har aldrig blivit illa bemött utav vakterna i säkerhetskontrollen på Heathrow.
Allt har i princip alltid gått smidigt, trevliga, lite skojfriska men på ett seriöst sätt och senast jag var där iom SAS 30K-kampanj så kom jag in i transfer trots returbiljett till Oslo dagen därpå.
Han frågade vad jag skulle göra med tanke på att flyget går dagen efter. Jag förklarade att jag ville se den magnifika och relativt nya terminalen och besöka lite lounger innan jag åker in till stan över natten. Det var inga problem trots att han tittade lite konstigt på mig men släppte igenom mig.
Att jag sedan inte kom in i UA, Singapore Airlines eller Air Canadas lounger pga reglerna var en annan femma så det blev ingen dusch efter en lång resdag men däremot släppte personalen i Lufthansaloungen in mig. :D

Jag har aldrig blivit illa bemött utav vakterna i säkerhetskontrollen på Heathrow.
Då har du haft tur. Jag har haft rejäla duster med dem om olika saker. Tex har de försökt hävda att lödtenn inte är tillåtet i handbagaget utan att kunna hänvisa till några andra regler än vätskereglerna. De är även otroligt slöa på att utföra sekundär inspektion av väskor och blir minst sagt sura när man påpekar att man inte har tid att vänta i 20 minuter på att de ska göra något alls.

@Smuffe: Det är natt och dag mellan personalen i säkerhetskontrollen på Terminal 2 och Terminal 5 (tycker jag). På T2 är de som sagt smidiga och trevliga medan på T5 är de oftast ganska griniga och ger ett slött och bitchigt intryck. Det finns givetvis gånger då personalen i T5 också varit utmärkt men tyvärr är det ganska ovanligt.

Tex har de försökt hävda att lödtenn inte är tillåtet i handbagaget utan att kunna hänvisa till några andra regler än vätskereglerna.

Då ska du absolut inte resa ut från Ninoy Aquino International Airport i Manila... Det är strängt förbjudet och otillåtet att ha med sig någon form utav tejp i handbagaget, exempelvis "PEVA" så kallad PVC eltejp eller en liten minimal och smal rulle med gaffatejp.
Jag ifrågasatte det i och med att jag rest kors och tvärs genom Europa och mellan Europa och Asien med den i handbagaget samt mitt gamla jobb som flygplatskontrollant åt de amerikanska flygbolagen på Arlanda för ett antal år sedan.
Vakten bläddrade lite i några egentryckt IATA-blanketter om vad som är tillåtet eller ej vilket var trams och jag förklarade att det är tillåtet över hela världen men inte på flygplatsen i Manila.
Det är ett fantastiskt land där orden "Logik", "Konsekvens" och "Ironi" inte existerar i ordförrådet. :)

Då har du haft tur. Jag har haft rejäla duster med dem om olika saker. Tex har de försökt hävda att lödtenn inte är tillåtet i handbagaget utan att kunna hänvisa till några andra regler än vätskereglerna. De är även otroligt slöa på att utföra sekundär inspektion av väskor och blir minst sagt sura när man påpekar att man inte har tid att vänta i 20 minuter på att de ska göra något alls.
Jag ska också börja resa med lödtenn.

Toppen