Senaste nytt

Jag är färdig med Heathrow...

Mr.A

Medlem
Hur ofta landar man egentligen i tid? man har åkt en del sightseeing över London får man säga... Så mycket trafik och två landningsbanor, lång transit, obligatoriskt gå genom säkerhetskontrollen för transit, min senaste trip sen till LHR missade anslutning, även hemresa via LHR missade anslutning, ingen fast lane till ombokning som utlovas, fast track slussas bara in i vanliga kön de senaste gångerna... OSV... jag gillar BA första klass loungen och servicen ombord tyvärr ställer LHR till det för mycket... Paris (terminal 2 i alla fall), München, Amsterdam rena rama paradisen i jämförelse.
 

agehall

Medlem
Måste säga att jag har upplever raka motsatsen. Vet inte när jag senast blev försenad nämnvärt till LHR. Däremot är det andra saker som gör att jag kommer välja bort BA i framtiden.
 

Senator

Moderator
Kvällens upplevelse i Club Europe
1. Landade 15min innan ankomsttid
2. Parkerade vid A16 som är ungefär vid immigration
3. Inte en kotte i passkontroll
4. Från door open till HEX 7min

Som alla flygplatser; "You win some, you lose some" är min erfarenhet.
 

Mr.A

Medlem
Jag var 2 tim 30 min sen från Stockholm till LHR (tekniskt fel) missade anslutningen till ORY (onödig rutt men behövde lite miles för att förnya guldstatus). blev omdirigerad till CDG med lång väntan för ombokning, ingen fungerande fast track,, då vi hade boardat, sade kaptenen att det var ytterligare ett tekniskt fel, ut igen väna en timme, ny kärra och jag landade CDG 0030 istället för ORY 2120, i morse var ORY-LHR 2 tim sent pga Crew som måste vila, sedan cirkulerar vi runt London som vanligt landar 2.40 sent, hade typ 40 min innan min flight till Stockholm men lång transfersträcka, icke fungerande fast track, och missar anslutningen, skit och helvete! :)
 
Jag tycker Heathrow funkar bra, speciellt ut från Heathrow, landa där kan ibland ta ett bra tag med både passkontroll och att ta sig till Heathrow Express, absolut bäst är ju London City, sedan kommer Gatwick, aldrig köer eller liknande i security på Gatwick, men maten är inte speciellt rolig på Gatwick, loungerna är okej, nya BA där är ju toppen, mycket bättre än Heathrow Terminal Norra till exempel. Södra tycker jag funkar på Heathrow men då kan man inte checka in bagage.

Tidsmässigt är ju problemet med Heathrow att missar man sin landnings-slot så kan det vara 15-20 minuter i kö, många flyg som cirkulerar ett bra tag innan dem får landa. Heathrow vill ju utöka men boende i närområdet säger nej...
 

Agö

Medlem
Jag var 2 tim 30 min sen från Stockholm till LHR (tekniskt fel) missade anslutningen till ORY (onödig rutt men behövde lite miles för att förnya guldstatus). blev omdirigerad till CDG med lång väntan för ombokning, ingen fungerande fast track,, då vi hade boardat, sade kaptenen att det var ytterligare ett tekniskt fel, ut igen väna en timme, ny kärra och jag landade CDG 0030 istället för ORY 2120, i morse var ORY-LHR 2 tim sent pga Crew som måste vila, sedan cirkulerar vi runt London som vanligt landar 2.40 sent, hade typ 40 min innan min flight till Stockholm men lång transfersträcka, icke fungerande fast track, och missar anslutningen, skit och helvete! :)
Låter snarare som att det är British Airways du är färdig med. Inte mycket av det där kan ju flygplatsen lastas för.

Tidsmässigt är ju problemet med Heathrow att missar man sin landnings-slot så kan det vara 15-20 minuter i kö, många flyg som cirkulerar ett bra tag innan dem får landa.
Eller två timmar på marken i Stockholm innan du får lov att lyfta mot LHR.
 

jsn

Medlem
Jag tycker Heathrow funkar alldeles ypperligt!
Landa-transfer-Galleries First-(ibland Green Man)-Galleries First-gate-boarda
alternativt
Landa-tranfer-Lufthansa Lounge-Singapore lounge-United lounge-Air Canada-lounge-Lufthansa lounge igen-gate-boarda
:)
 
Jag tycker Heathrow funkar alldeles ypperligt!
Landa-transfer-Galleries First-(ibland Green Man)-Galleries First-gate-boarda
alternativt
Landa-tranfer-Lufthansa Lounge-Singapore lounge-United lounge-Air Canada-lounge-Lufthansa lounge igen-gate-boarda
:)


Snacka om gott om tid! Hinner jag småjogga in tillLufthansa Loungen o slänga i mig lite gott käk o en dessert är jag helnöjd!
 

AABack2ARN

Medlem
Måste nog säga att Heathrow efter omständigheterna fungerar förvånansvärt bra. Det jag framför allt retar mig på är den obligatoriska säkerhetskontrollen för alla transferpassagerare - även de som kommer från ett annat EU-land - och inte minst på att det allt som oftast är otaliga spår stängda trots ganska långa köer. På Terminal 5 tycker jag dessutom ofta att attityden hos säkerhetspersonalen är ganska dålig. Betydligt bättre och trevligare personal i terminal 2 och 3.

När det dock är dåligt väder eller det uppstår olika typer av störningar är Heathrow allt som oftast en katastrof och det blir inte bättre av att BAs personal numer verkar vara ganska handlingsförlamad och illa förberedd. Övriga flygbolag tycker jag sköter sig bättre.

Men hade det inte varit för min (ganska obesvarade) lojalitet till oneworld i allmänhet och AA i synnerhet hade jag nog INTE passerat London så ofta som jag gör.
 
Toppen