Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

När SAS får sina så verkar det som om Airbus optimerat dem en aning enligt dessa slides:
1jbI6_CjxTVPRUYAENpVX.jpg
1491335997742.png
alIqm_CjxLseIUkAETg0N.jpg
 
Kanske leasa någon av Air Berlins A330s då ett tag om det inte händer något mer med A350n...
Det är en tippenidé att leasa/köpa in ett par 3-4 kärror från Air Berlin!
Dels behöver SAS säg... 3-4 st 330 till innan år 2020 så att de får igång några fler linjer samtidigt som de har runt 1 1/2 kärra just in case när det skiter sig.
Och rullar linjerna på bra, optimerar de med 350 på de bäst betalande linjerna och kan i samma veva dra igång de sista 2-3 ytterligare "låg-odds"-linjerna, typ Manila och Taipei som har nämnts där 350 klarar av distansen. Rent teoretiskt borde de då kunna slinga Taipei/Manila 3 gånger i veckan tillsammans med Indien då alla tre länderna har mycket affärer genom IT med svenska företag, utöver Filippinerna som har en hel del annat utöver det.
Då får de ihop ett trevligt linjenät till Toronto, Seoul, Osaka, Manila och Taipei samt ytterligare linje till någon stad i USA och Indien utan att ha brist på plan om någon går sönder.
 
Tror tyvärr inte SAS är intresserade av Air Berlins 330:s då de har en annan typ av motorer än SAS. Rätta mig om jag har fel. Gillar idén dock!
 
Last edited:
Toppen