Senaste nytt

[Utmaning]Resa till Nya Zeeland och söderhavet i minst Business

Air New Zealand släpper inga (eller nästan inga) biljetter till RAR i Business som award-biljetter för Eurobonus.
Men som jag rapporterade i en annan tråd var det till min förvåning inga problem för mig som bokat award-biljett i economy att köpa uppgradering på plats för pengar.

Jag kan också tillägga att den ekonomibiljett jag fick var "the works". De har många nivåer på service i ekonomi men med "the works" får man bland annat mer mat än i de billigare ekonomibiljetterna.

Ikväll blir det myskväll, ett par kalla och knåpa ihop ett mycket intressant förslag. :)

Är det inga fler förslag på ingång så man får lite feeling? :D
Jag har gjort ett förslag som är långt ifrån optimerat (ligger som andra post i tråden men har dolt det tills tävlingen är över).
Kan ju avslöja att den bland annat innehåller följande
Air Canada Business
Air New Zealand Business
Thai First
Lufthansa Business

Vet inte om det ger dig någon feeling men lite exempel på bolag som man kan nyttja i alla fall.

Kul med ett första förslag.
Jag är dock rätt säker på att man inte får åka till/från Oceanien via Asien (både south och far east) och Nordamerika.
Ska man åka via USA tror jag att man måste hitta en flight som går direkt till/från Oceanien till antingen sydamerika eller nordamerika (eventuellt via Hawaii kan fungera). Har inte hört någon få nej på liknande routing så det kan ju så klart fungera men det finns risk för att man åker dit på "most reasonable routing"

Kul med resa will Wellington och inte Auckland som är det "enklaste" alternativet och dessutom i Singapore Airlines Business som inte är helt lätt att hitta.

Tror definitivt du har rätt men tyckte som sagt bokningen var lite rolig så kunde inte låta bli att lägga upp den för att få igång snacket..
Och vad gäller egentligen kring antalet legs/riktning med SAS nya regler? Har inte riktigt fått någon känsla för det.

Jag är inne och försöker få ihop det här med stöd utav United's sida men jag blir inte klok på det hela...
Varje flight som är nonstop visar endast United's egna flighter. Dessutom så visar de endast flighter där United's flighter finns med.
Det är som att de inte visar några flighter i award som inte inkluderar sina egna vilket gör det hela... keff!

Finns det någon annan sida att ta hjälp utav för det känns ju lite meningslöst när jag genom Star Alliance hemsida klart och tydligt ser att att det finns flighter tillgängliga.
Visst, bolag kanske inte har släppt några awards men när United har tillgänglighet på ZZZ till YYY och det andra bolaget från land B har tillgänglighet mellan YYY och ZZZ... Då blir man ju lite vissen, trots en kall eller två i kroppen. :)

Tror definitivt du har rätt men tyckte som sagt bokningen var lite rolig så kunde inte låta bli att lägga upp den för att få igång snacket..
Och vad gäller egentligen kring antalet legs/riktning med SAS nya regler? Har inte riktigt fått någon känsla för det.
Det ska inte vara några problem att ha 5 flighter ut 3 flighter hem som exempel

Jag är inne och försöker få ihop det här med stöd utav United's sida men jag blir inte klok på det hela...
Varje flight som är nonstop visar endast United's egna flighter. Dessutom så visar de endast flighter där United's flighter finns med.
Det är som att de inte visar några flighter i award som inte inkluderar sina egna vilket gör det hela... keff!

Finns det någon annan sida att ta hjälp utav för det känns ju lite meningslöst när jag genom Star Alliance hemsida klart och tydligt ser att att det finns flighter tillgängliga.
Visst, bolag kanske inte har släppt några awards men när United har tillgänglighet på ZZZ till YYY och det andra bolaget från land B har tillgänglighet mellan YYY och ZZZ... Då blir man ju lite vissen, trots en kall eller två i kroppen. :)
Inte helt på hur du menar men det fungerar bra för mig i denna sökning som exempel
Frankfurt - Washington den 23e november, både Lufthansa och United direktflight visas
upload_2017-10-13_17-10-39.png

Tror det kan vara så att Lufthansa inte släpper awardplatser i business så långt fram i tiden vilket gör att du inte får träff på det när du söker utan enbart med United.
Har du något exempel där det inte fungerar så kan man titta i expertflyer vilken tillgänglighet som finns på awards och se om det är någon skillnad mot vad United visar.

Inte helt på hur du menar men det fungerar bra för mig i denna sökning som exempel
Frankfurt - Washington den 23e november, både Lufthansa och United direktflight visas
Visa bifogad bild 68226

Tror det kan vara så att Lufthansa inte släpper awardplatser i business så långt fram i tiden vilket gör att du inte får träff på det när du söker utan enbart med United.
Har du något exempel där det inte fungerar så kan man titta i expertflyer vilken tillgänglighet som finns på awards och se om det är någon skillnad mot vad United visar.

Jag kollar mellan FRA/MUC och JFK/SFO...

Det kan vara så som du säger... Håller på att checka med ANA Tool just in case. Har något skoj på gång men dels tummar det liiiiite på reglerna, dock har jag en plan för detta. :)
Men så faller det på att United är carrier, vilket kan vara "skoj" i Polaris men samtidigt kanske Lufthansa är lättare att boka om till när de släpper First 2 veckor innan.
Ska inte avslöja för mycket.

Toppen