palmen
Moderator
Jag skulle inte heller välja first på min routing utan ta något med business, därav den långt ifrån är optimerad.. Hade jag haft poäng att strössla med eller inte tro att jag skulle kunnande boka en till resa för poäng enligt liknande scenario så hade jag dock gjort det för att få testa first. Det är ju trots allt lite speciellt första gången man testar.Har inte haft tid att svänga ihop något eget bidrag, så bara ett par kommentarer till de som skickats in av @palmen @Smuffe och @Jonas C
Jag gillar att alla har lagt upp det som en RTW. Tyvärr så tror jag ju att det egentligen bara är palmens routing som har någon chans att vara godkänd, och därför faller ju de andra bort.
Om vi bortser från detta så gillar jag att både Smuffe och Jonas har lagt upp resorna som all business och att ni har med EVA Air som ett bolag. Tycker att de ofta förbises och jag har haft ett par av mina trevligaste flygningar i business med dem (trots att jag bara flugit dem intra-Asien).
Smuffes bakgrundshistoria är ju också värd en hel del poäng.
När det gäller palmens förslag så är jag tveksam till att det är värt de extra poängen för att få in ett ben i First. Möjligen att det kan vara värt det om man lägger upp det som att planen är att boka om utresan till något i stil med ARN-FRA-XXX-YVR-SYD-AKL där XXX är godtycklig stad i USA dit man kan hitta tillgänglighet i Lufthansa F. För att inte få för många legs så måste ARN-FRA (eller kanske ännu hellre FRA-ARN på hemresan för att inte riskera något om det blir trubbel med första flighten) bokas separat.
Min rutt hade varit optimal med Lufthansa F till SFO/LAX och sedan United Business till Sydney. Hemresa med thai first SYD-BKK-ICN och sen Asiana First ICN-FRA. Nu var ju dock inte detta vad scenariot var här.