Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Jag har testat olika varianter av amerikansk fryst löjrom, och alla har gemensamt att jag inte kan äta det. Smakar inte alls bra. Faktiskt så oätligt så att jag slängt löjrommen varje gång, och nu har jag gett upp den amerikanska varianten.
Jag är däremot svårt förtjust i annan löjrom. Både den från Kalix och den från Vänern funkar finfint, och finns säkert en massa andra också.

Amerikansk kommer från en helt annan fisk,

Vår fisklevereantör på jobbet är inte orolig än i alla fall. Det är första gången som min köksmästare upplevt att löjromen tagit slut i Sverige. Den tog slut i maj tror jag. Hur som haver är detta ändå en lite konstnad i sammanhanget. Hur många gram är det som erbjuds av SAS? 20 kanske? Även med en dubbling av priset skulle jag säga att det handlar om 10-15kr extra per person som reser. Med tanke på vad stolen kostar för passagageraren så tror jag inte SAS faller. Kanske får se något lite billigare på andra delar av menyn!

Även med en dubbling av priset skulle jag säga att det handlar om 10-15kr extra per person som reser. Med tanke på vad stolen kostar för passagageraren så tror jag inte SAS faller. Kanske får se något lite billigare på andra delar av menyn!
Dubbla den summan va? Med tanke på kilopriset så borde kostnaden öka med cirka 30kr per servering.

3000 kr kilot är ju i konsumentledet. SAS köper nog in sin bulk bra mycket billigare än så, deras kostnadsökning bör därför inte vara så hög.

Halvera från dina 3000kr/kg till 1500kr/kg. Om vi antar att de är vad grossistspriset ligger på för kalixlöjrommen (Har sett en siffra på 1300-1500kr/kg).

Dagens pris är då alltså 1.30-1.50kr/g —> 26-30kr/20g som var den antagna serveringsportionen. Dubblar vi då det så har vi alltså inte 10-15kr mer utan 26-30kr mer.

Nu har jag ingen aning vad löjromspriserna exakt ligger på idag men poängen är att 10-15kr mer för en servering nog är i minsta laget.

Toppen