Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hilton Malta. 5 dagars vistelse. Rummet förbetalt. Ingen uppgradering :eek:. Är HHD.

Fick världens mest konstigaste argument mht ingen uppgradering. Portieren sa att 'eftersom jag var HHD så behöver jag ingen uppgradering då jag har tillgång till allt på hotellet'...!?!

När han frågade om han skulle göra en 'pre-authorisation' på mitt kort för extra utgifter, så svarade jag honom att jag vid närmare eftertanke inte tänkte spendera en enda Euro på hans hotell...

Hilton Malta. 5 dagars vistelse. Rummet förbetalt. Ingen uppgradering :eek:. Är HHD.

Fick världens mest konstigaste argument mht ingen uppgradering. Portieren sa att 'eftersom jag var HHD så behöver jag ingen uppgradering då jag har tillgång till allt på hotellet'...!?!

När han frågade om han skulle göra en 'pre-authorisation' på mitt kort för extra utgifter, så svarade jag honom att jag vid närmare eftertanke inte tänkte spendera en enda Euro på hans hotell...
Du hade ju ändå tillgång till allt...

Gamla hederliga Hilton Metropole i London. Kanske det hotell i världen jag har sovit flest nätter på. Har 3 rum bokat till facila priset av £145 inkl. moms per rum under en stor konferens som vi deltar på. Ringde efter morgonrusningen i går för att prata med Executive Loungen Manager Herr S som är så jäkla grym. Han minns mitt namn trots att det är typ Londons största hotell och jag inte är här så ofta längre. Han måste ha jobbat här sedan jag började bo här typ 2003. Han var däremot sjuk igår, fick tala med Herr J.

1. Jag ringde för jag INTE vill ha Executive Room. Jag vill ha uppdaterade Deluxe Room i Tower. Pratade med J som fixade 3 rum i Tower, alla fick Exec Lounge
2. Anlände idag, en herre sitter och väntar på Herr S som är som vanligt och tar grymt hand om sina gäster i loungen
3. Vänder mig runt för att lägga mina grejer på en stol så jag kan checka in i loungen hos Fröken Fransos
4. Medan jag vänder mig runt, kommer Fru DYKWIA och skall checka in. Jag är 192cm och 110kg, inte så svår att se men hon struntar i mig
5. Fru DYKWIA checkar in, går sedan hämtar vatten
6. Fröken Fransos letar upp Herr S som herren som väntar vill prata med. Herren har en ziplock med typ £5 000 i cash som han ger till S. Herr S skakar min hand och säger välkommen tillbaka Herr Senator. Hur minns han tänker jag
7. Fröken Fransos välkomnar mig, och jag talar tillräckligt högt att det var lite konstigt att Fru DYKWIA inte kunde se min relativt stora hydda när jag väntade
8. Herren med £5 lax, Herr S och Fröken Fransos ler och nickar empatiskt
9. Fröken Fransos checkar in mig och undrar på var jag vill bo. Renoverat rum i Tower svarar jag
10. Vill du ha vatten frågor hon? Nej, en öl säger jag fullt medveten om att Happy Hour stängde 45min tidigare. Herr S säger ja, och sedan kommer det två Kronenbourg 1664 till rummet.
11. Men sedan kommer kvällens höjdpunkt, Fröken Fransos som är en attraktiv kvinna säger till mig: Herr Senator, du måste ha varit en manlig modell tidigare.

Case closed. Hilton Diamond is the shit. God natt, det blir inte bättre. Jag kan åka hem nu. :p

Gjorde nyligen en TP-run i sydostasien där det ingick några Hiltonnätter
(behövde några Stays). Jag besökte Hilton Kuala Lumpur, DoubleTree by
Hilton Jakarta, Hilton Beijing, Conrad Beijing, Millennium Hilton Bangkok
och Hilton Sukhumvit Bangkok. Blev uppgraderad något/några snäpp på
alla utom Conrad Beijing. Fick Exec. Lounge access på alla utom Conrad.
Är HHG.

Toppen