Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Detta är givetvis sådant som vi ska återföra till miles and more. De måste ju kunna ställa krav på en god produkt. Jag har även kontaktpersoner i svenska miles and more teamet som säkert är intresserade av feedback.

Off topic svar.

Ja, Solid krävde mig att använda "deras" formlär för sjukintyg när jag utnyttjade avbeställningsskydd pga sjukdom. De accepterade inte sjukintyget från läkaren, så vi var tvungna att besöka läkaren en gång till.

Hos andra försäkringsbolag (när jag använde avbeställningsskydd tidigare) räckte det med sjukintyget från läkaren.

Nej, jag vet. De är inte bra att ha att göra med. Jag tippar på att deras track record sett till claims de avvisar är högt, vilket spelar in när t.ex. AmEx väljer dem.

Detta är givetvis sådant som vi ska återföra till miles and more. De måste ju kunna ställa krav på en god produkt. Jag har även kontaktpersoner i svenska miles and more teamet som säkert är intresserade av feedback.

Jag tror M&M struntar i det. Då hade du kunnat säga samma sak om AmEx, som struntar i vad folk tycker om deras "samarbete" med Solid. Sannolikheten att det är en kommunikationsmiss här håller jag som mycket hög. Att Resurs inte skulle använda sig av sitt (koncernens) eget försäkringsbolag (Solid) finner jag som mycket tveksamt.

Jag tycker ändå det är bra att vi får ett klargörande vad som gäller från officiellt håll. Jag återkommer när jag fått svar.

Har svenska miles & more teamet någon officiell kanal man kan nå dom på?

Du kan maila dem via ditt miles and more konto. Om du är senator/HON svarar de snabbt annars viss väntetid.

Du kan maila dem via ditt miles and more konto. Om du är senator/HON svarar de snabbt annars viss väntetid.
Gjorde det förra veckan. Fortfarande inget svar.
Har 2 problem:
1: mitt födelsedatum blev fel
2: Osäker på efternamn då jag har Ö så ersatte jag det med oe men på mitt kreditkort står det ju Ö.

Kortet låg i lådan nu när jag kom hem!

Har du (eller någon annan på forumet) hunnit göra någon fakturabetalning med Betalo/Billhop? Jag hoppas kunna betala många fakturor med detta kort och har hört talas om problemen andra har haft med SAS EB MC som klassat det som kontantuttag.

(Min brevlåda har varit tom 2 dagar i rad så jag väntar fortfarande som ett otåligt barn väntar på julafton ;) )

Toppen