Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Fick byta hotell en natt i Prag då Sheraton hade överbokat. Skickades till Marriott.

Som kompensation stod man för transfer flygplats och mellan hotellen. Uppgraderade rummen till Club-nivå på båda hotellen.
 
Upptäckte att det var mögel i taket inne i badrummet på Hilton East Brunswick imorse.

Meddelade receptionen det när jag checkade ut och de blev lite smått förkrossade och ville absolut kompensera mig. Jag tyckte dock inte att jag lidit speciellt mycket av det eftersom jag kom dit sent igår och inte såg det förens jag skulle duscha imorse (duschdraperiet skymde det igår). Det slutade med att de bjöd på parkeringen vilket jag tycker var lagom kompensation för mitt "lidande".
 
Upptäckte att det var mögel i taket inne i badrummet på Hilton East Brunswick imorse.

Meddelade receptionen det när jag checkade ut och de blev lite smått förkrossade och ville absolut kompensera mig. Jag tyckte dock inte att jag lidit speciellt mycket av det eftersom jag kom dit sent igår och inte såg det förens jag skulle duscha imorse (duschdraperiet skymde det igår). Det slutade med att de bjöd på parkeringen vilket jag tycker var lagom kompensation för mitt "lidande".
Häng ut dom på Tripadvisor.
 
Började bra på Radisson Blu Schiphol Airport Hotel i måndags kväll, blev upgraderad till Business Class rum utan någon direkt anledning, saknar status hos Club Carlson. Andra dagen trampade jag på en stor svart säkerhetsnål som låg på golvet i mitt rum, gjorde infernaliskt ont. Först såg jag inte ens vad det var som gjorde så ont eftersom jag hade svarta strumpor på mig. Inte förrän jag försökte dra av strumpan märkte jag att den satt fast!

Jag haltade ner till receptionen och visade vad jag hittat (och hur jag hittat det). Receptionisten blev helt förstörd över detta och undrade hur hon kunde gottgöra mig. Jag sa att det inte behövdes men det slutade med att man bjöd mig på middag i restaurangen. Det blev en entrecote och ett glas Pinot Noir.
 
Stad: Hong Kong
Hotell: Garden Inn by Hilton
Lojalitetssatus: Hilton Honors Gold
Problem:
* Bokat en flexible rate, där det står att inga pengar dras innan ankomst till hotellet. Två timmar innan flighten mot HK avgår så får jag ett mail där det står "We have tried to use your card but it was declined. Since the hotel is fully booked, we will cancel your reservation if you don't contact us within 6 hours." Kortet som låg inlagt var mitt gamla bankkort som jag aktivt låst för köp utomlands. Ringde snabbt i loungen och fick säga till dom att det inte var okej att göra såhär samt att jag förväntar mig att våra rum finns tillgängliga när vi kommer fram (står som sagt tydligt i min bokning att absolut inga pengar ska dras före ankomst)

* Väl på plats så lovar personalen i receptionen en rumsuppgradering, men det fick vi inte. Helt ok att det inte blir uppgradering om hotellet är fullt, men nu lovade de i receptionen detta (Vi kom med tidiga SK-flighten och receptionen meddelade detta på förmiddagen i samma veva som de meddelade när rummet skulle vara tillgängligt).

* Brandlarm klockan 02 på natten. När vi går ut i korridoren, på våning 21, påväg ut, så ser vi hur personal rusar in i ett ett närliggande rum. Personalen så alla personer som stod i korridoren. När vi har gå ner nästan hela vägen så tystnar larmet. Vi forsätter då till receptionen men ingen är där. Väntar 10 minuter, men ingen dyker upp. Vi bestämmer oss då för att gå tillbaka till rummet. Väl där så ringer vi receptionen men ingen svarar heller. På morgonen efter så går jag ner till receptionen och frågar vad som hände igår och varför vi inte fick tag i någon personal, samt varför de inte meddelade oss att allt var okej. Larmet var ändå igång i närmare 5 minuter. Svaret? "We did not want to wake you up." Suck. Svarade att det inte var okej., speciellt i och med att personalen visste om att vi var uppe, samt ur en säkerhetsaspekt. Ifrågasatte speciellt att det inte fanns någon personal tillgängligt.

Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.
Klagomål framfört: På plats i receptionen.
Kompensation föreslagen av: "Receptionist"
Kompenserades av: "Receptionist".
 
Stad: Hong Kong
Hotell: Garden Inn by Hilton
Lojalitetssatus: Hilton Honors Gold
Problem:
* Bokat en flexible rate, där det står att inga pengar dras innan ankomst till hotellet. Två timmar innan flighten mot HK avgår så får jag ett mail där det står "We have tried to use your card but it was declined. Since the hotel is fully booked, we will cancel your reservation if you don't contact us within 6 hours." Kortet som låg inlagt var mitt gamla bankkort som jag aktivt låst för köp utomlands. Ringde snabbt i loungen och fick säga till dom att det inte var okej att göra såhär samt att jag förväntar mig att våra rum finns tillgängliga när vi kommer fram (står som sagt tydligt i min bokning att absolut inga pengar ska dras före ankomst)

* Väl på plats så lovar personalen i receptionen en rumsuppgradering, men det fick vi inte. Helt ok att det inte blir uppgradering om hotellet är fullt, men nu lovade de i receptionen detta (Vi kom med tidiga SK-flighten och receptionen meddelade detta på förmiddagen i samma veva som de meddelade när rummet skulle vara tillgängligt).

* Brandlarm klockan 02 på natten. När vi går ut i korridoren, på våning 21, påväg ut, så ser vi hur personal rusar in i ett ett närliggande rum. Personalen så alla personer som stod i korridoren. När vi har gå ner nästan hela vägen så tystnar larmet. Vi forsätter då till receptionen men ingen är där. Väntar 10 minuter, men ingen dyker upp. Vi bestämmer oss då för att gå tillbaka till rummet. Väl där så ringer vi receptionen men ingen svarar heller. På morgonen efter så går jag ner till receptionen och frågar vad som hände igår och varför vi inte fick tag i någon personal, samt varför de inte meddelade oss att allt var okej. Larmet var ändå igång i närmare 5 minuter. Svaret? "We did not want to wake you up." Suck. Svarade att det inte var okej., speciellt i och med att personalen visste om att vi var uppe, samt ur en säkerhetsaspekt. Ifrågasatte speciellt att det inte fanns någon personal tillgängligt.

Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.
Klagomål framfört: På plats i receptionen.
Kompensation föreslagen av: "Receptionist"
Kompenserades av: "Receptionist".

Det var väldigt bra!

Nästan 4 nätter på Conrad Maldiverna (med 5th night free)!
 
Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.
Klagomål framfört: På plats i receptionen.
Kompensation föreslagen av: "Receptionist"
Kompenserades av: "Receptionist".

Holy macaroni, det var en givmild kompensation må jag säga! :)
 
Toppen