Senaste nytt

Lufthansa Economy Light på long haul

Karl Pedal

Medlem
Noterar att Lufthansa trappar upp kampen mot low cost bolagen genom att erbjuda Economy light även på long haul. Denna biljett inkluderar endast handbaggage - en incheckad väska kostar knappt 500kr per väg, för exempelbokningen nedan. Precis som med eco light på short haul, så gäller inte baggageförmånen för Star Alliance Gold och Senator/Hon på dessa biljetter.

upload_2017-10-5_13-26-42.png

Last edited:
Norrköping till Newark typ samma datum för 3014kr ToR, med byte i München och 12,5-13,5 timmar total restid inkl byte. Kliar lite...!

Edit till mig själv! Såg nu att det var vanlig economy basic, så inkl väska. Ännu bättre egentligen.

Hej på er!

Första inlägget för mig här, även om jag läst desto längre : ) Tack alla för nyttig och intressant läsning!

Så till min fråga. Finns det någon sida med samlad info från flygbolagen om hur mycket respektive bokningsklass ger hos olika bolag? Mina enda erfarenheter av business tidigare är från SAS ett par ggr. Om ett par veckor blir det däremot LX C på ena vägen och LH V andra vägen.

Hej på er!

Första inlägget för mig här, även om jag läst desto längre : ) Tack alla för nyttig och intressant läsning!

Så till min fråga. Finns det någon sida med samlad info från flygbolagen om hur mycket respektive bokningsklass ger hos olika bolag? Mina enda erfarenheter av business tidigare är från SAS ett par ggr. Om ett par veckor blir det däremot LX C på ena vägen och LH V andra vägen.

Välkommen hit!

Intjäningstabellerna till Eurobonus hittar man på SAS hemsida, genom att välja respektive flygbolag i listan här:
Tjäna in EuroBonus-poäng - SAS

Exempelvis så kan man se att Lufthansa K/L-klass ger 25% av antalet miles på långflyg och 125 poäng på anslutningsflyg:
EuroBonus-partner – Lufthansa - SAS

Toppen