Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Hej,

Går och funderar på ny tjänstebil. Lite sugen på Tesla S och undrar om npgon kör en sådan här?? Kör i princip bara mellan hemmet och kontoret (10km) sen till flygplatsen (50km). Har även tittat lite på Lexus GS samt NX.
Kör nu en Outlander vilket har fördelen med förmånsvärdet men för högt vägljud samt lite dålig kvalitets känsla för en bil som kosta 400'.

Så vad rekommenderas här?? Har ganska flexibelt med basbelopp men över om över 9.5 vill jag ha el/hybrid så förmånsvärdet går ner. Testade en XC90 vilket var trevlugt men med lite utrustning så blev det 10000 i förmånsvärde och det är de inte värt.

Hej,

Går och funderar på ny tjänstebil. Lite sugen på Tesla S och undrar om npgon kör en sådan här?? Kör i princip bara mellan hemmet och kontoret (10km) sen till flygplatsen (50km). Har även tittat lite på Lexus GS samt NX.
Kör nu en Outlander vilket har fördelen med förmånsvärdet men för högt vägljud samt lite dålig kvalitets känsla för en bil som kosta 400'.

Så vad rekommenderas här?? Har ganska flexibelt med basbelopp men över om över 9.5 vill jag ha el/hybrid så förmånsvärdet går ner. Testade en XC90 vilket var trevlugt men med lite utrustning så blev det 10000 i förmånsvärde och det är de inte värt.
Om man letar en tjänstebil så är det svårt att slå Mercedes E220 d fleet edition när det kommer till hur mycket man får för pengarna.

Om man letar en tjänstebil så är det svårt att slå Mercedes E220 d fleet edition när det kommer till hur mycket man får för pengarna.
Vad kostar den och vad får man för pengarna?
Kollade själv (var ju inte så svårt att googla kom jag på). Den är bra utrustad och absolut fullt tillräcklig för vardagen. Jag som gärna ville ha lite extra (panorama, dragkrok ++) så blev alla andra bilmärken och deras paket för dyrt, inte minst på förmånsvärdet.

E220d från 408.000kr och då inkluderar det inte dessa paket som jag fick med i min Skoda Superb för samma pris.
- Delar av premiumpaket
- Vinterpaket
- Delar av teknikpaket
- Kombipaket
- Delar av skypaket

Hej,

Är du ute efter lågt förmånsvärde är väl Tesla (i den prisklassen) ett ypperligt alternativ.
Själv skulle jag gått för ren El-bil med de milen.
Ligger milen utedlutande småvägar hade det blivit en i3
På hybridsidan hade det blivit 530e men utan någon tanke på att köra el. Enbart för lägre kostnader.
Lexus å Volvo finns inte på min karta
Men, förmånsvärdet på XC90. Har du räknat fel?
Ta en titt i senaste AutoMotorsport Nr 20.
Där finns en liten test och enkel kostnadsberäkning. Tesla mot 3 hybrider

Vad kostar den och vad får man för pengarna?
Kollade själv (var ju inte så svårt att googla kom jag på). Den är bra utrustad och absolut fullt tillräcklig för vardagen. Jag som gärna ville ha lite extra (panorama, dragkrok ++) så blev alla andra bilmärken och deras paket för dyrt, inte minst på förmånsvärdet.

E220d från 408.000kr och då inkluderar det inte dessa paket som jag fick med i min Skoda Superb för samma pris.
- Delar av premiumpaket
- Vinterpaket
- Delar av teknikpaket
- Kombipaket
- Delar av skypaket
Du måste kolla på just fleet edition eftersom de är specialutrustade för tjänstebilsmarknaden. Priset blir mycket lägre än när du köper samma bil som privatkund.

Mercedes-Benz Tjänstebil | Nya E-Klass under 8 pribasbelopp

Sedan skulle jag nog säga att ffa inredningsmässigt så ligger Skodan inte riktigt insamma klass som mercan. ;)

Toppen