Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Ska nog inte skaffa detta pga. mitt resmönster mm men tycker ändå att det är underbart.
Äntligen lite fart på marknaden som håller trycket uppe mellan konkurenterna
SAS Amex Elite, SAS MC Premium och nu detta.
Tror inte jag heller kommer skaffa detta då jag bara reser med SAS och har Elite och Premium. Men riktigt kul med en ny aktör och lite konkurrens! :)

Undrar på varför British Airways och Entercard inte kan få till en bra deal som funkar?

Nja de var ju först ut med förändringar och de kanske trodde att alla andra skulle följa efter och försämra.
En annan sak är ju, kan det bero på att det är VISA som är utgivare?

Hur är förresten Lufthansa tyska kreditkort jämfört med detta?

Last edited:
Jag är egentligen nöjd med mitt nuvarande upplägg med MC Premium och Amex Premium. Det jag lockas av är att slippa "krångla" med om butiken tar Amex eller ej, samt möjligheten att boka *A-awards utan att behöva ringa någonstans för att boka.
Därför undrar jag om någon har erfarenhet av att boka Miles & More awards? Är det lika smidigt som det verkar vara att boka med exvis United?

• Gilla
Reactions: Gus
då jag har Ö i mitt efternamn så skapade jag mitt miles&more konto med efternamn oe isället för ö. Dock på kortet fr resursbank och i deras uppgifter kommer det stå med Ö. Kan detta bli ett problem?

Jag föreslår att de ger högre miles/kr intjäning om man köper LH group biljetter. Gärna så att t.ex. första klass ger 50 miles/kr, business 40 miles/kr, Premium economy 30 miles/kr. Detta incitament borde vara ett smart drag att locka till köp (vilket väl är syftet??)

Toppen