Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Dr. Miles

Expert
Skall fundera, AMEX kommer jag ha kvar.
Om du tjänar minst 50.000 poäng (ej endast med flyg) på SAS EuroBonus per år, kan det vara värt att kortet kvar.
Då kan du boka SAS Plus award inom Europa (inkl. Norden) för poäng av SAS Go med Fly Premium rabatt.
Du lär flyga till Norge några gånger per år så 1.500 kr per år är ändå bra investering. :)
 

Senator

Moderator
Stämmer det rätt att en LH First t/r med Miles & More kostar 170.000 miles?

SEK 170.000 lär man ju kunna "bränna" innan 31-DEC-2017 med 100 miles / 100 sek spend.

http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/40/media_1576853940.pdf

Ett lite problem.. du kan inte boka om du inte har minimum FTL status på Miles & More..

Sedan skulle jag hellre boka Swiss First på mina Miles & More, men då har du ett större problem: du måste du var minimum Senator.
 

CJR

Medlem
Ansökan beviljad! Måste nu fundera på vad som långsiktigt ger mest av Eurobonus respektive Miles & More. 2-4-1 med Amex/Eurobonus är ju det som lockar mest på den sidan. Är Senator idag och ett tag till och då kommer man ju åt First med LH betydligt lättare än med Eurobonus. Jag upplever även att intjäning till Miles & More är generös när man bokar hotell via dem. Hmm...
 

MrDollar

Medlem
Med SAS MC premium driven i sommras, där man lade 110% spend hos sas mc och sen jobbat i cph nästan hela september där sas mc gått varmt för bättre poäng än mitt amex premium och sen detta kort nu som kommer gå varmt tills 31-dec-2017... Amex måste tro något har hänt då man bara fått ca 100-200 poäng därifrån sedan juni :p
Blir dock tillbaka snabbt till Amex i Jan och jaga voucher :cool:
 
Toppen