Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

man kan nu använda sina airberlin poäng för att köpa saker i deras shop igen

"Redeem miles in the new “topbonus pop-up shop”
We are particularly happy to announce that, as of now, you are able again to redeem your miles in the new “topbonus pop-up shop”. Starting from 10,000 award miles, you can redeem them, for example, for SIXT, Secret Escapes and HelloFresh vouchers with the following values:

• 20 € for 10,000 miles
• 50 € for 20,000 miles
• 100 € for 50,000 miles (starting next week)

In addition, we also have a selection of attractive product rewards on offer, which you can swap for your miles plus a cash contribution. Our range of product rewards will be expanded weekly."
 

jumbooze

Medlem
Hittade ej 10k alternativet utan endast 5k eller 12,500 men högg på denna då mina airberlin förfaller i månadsskiftet och jag ändå räknat med att de var förlorade
 
Är det någon som förstår varför Air Berlin inte ställer in dessa flyg? Jag har fortfarande flyg mellan Berlin och Miami i november som står som confirmed i deras app. Det har ju varit känt i flera veckor att sträckan läggs ner innan dess.
 

agehall

Medlem
Är det någon som förstår varför Air Berlin inte ställer in dessa flyg? Jag har fortfarande flyg mellan Berlin och Miami i november som står som confirmed i deras app. Det har ju varit känt i flera veckor att sträckan läggs ner innan dess.

Det kan nog finnas många anledningar till det. Inte minst så skulle det väl sätta dem i ett ännu djupare hål då de omedelbart skulle bli återbetalningsskyldiga. Inte för att det spelar någon roll för resenärerna, men ur ett rent ekonomiperspektiv kan jag se hur det är dumt att ställa in flighter.
 

agehall

Medlem
Blir köparen av Air Berlin (eller dödsboet därav) skyldiga att honorera redan utställda biljetter?
Om någon köper Air Berlin så kommer de troligen låta folk flyga på utställda biljetter i den mån det är möjligt för att slippa badwill. Men om ingen köper det står nog kunderna rätt långt ner på fodringslistan...
 
Lite trist att vara låst, jag tar gärna en återbetalning enligt konsumentkreditlagen (§29) och köper en ny biljett, men man kan ju inte göra något förrän de ställer in flygen och då lär flygpriserna ha gått upp.
 
Om ett annat bolag köper upp Air Berlin och honorerar redan utställda biljetter, tror ni då att man kan välja att få pengarna tillbaka istället? Troligtvis kommer det väl innebära ändrade flygtider och då borde väl flygbolaget kunna erbjuda återbetalning istället, eller?
 
Toppen