Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Open jaw ARN-SYD-LAX borde gå, då "glappet" LAX-ARN är mindre än båda de andra 2 benen. På samma sätt funkar t.ex. DPS, men inte BKK. Dock fick väl @Gus till en open jaw som inte borde funkat enligt denna regel, så man vet aldrig, bara att testa.
Enkel hem från USA? Norwegian eller WOW... Kan du slösa en voucher så är det ju svårt att slå 30000 poäng för SAS business LAX-ARN.
Visa bifogad bild 67390

Stort tack för svaret! Vad är det för regel du refererar till där avståndet (i ditt exempel) mellan ARN och LAX måste vara mindre än ARN-SYD. Hittar ingenting om det, är det någon heuristisk regel som formats under tid? Jag känner till @Gus bokning och hoppas kunna göra någonting liknande :)

• Gilla
Reactions: Gus
Jag tror inte vi kan lägga in alla tänkbara regler i ett inlägg. Det är ju inte svårt att söka fram hur saker fungerar om man bara vill.

Varför inte? Vore väl toppen med en tråd som sammanställer alla regler vi känner till kring awardbokning? Problemet jag har med att söka efter saker är att det sällan finns officiella regler och det finns extremt mycket felaktig information på forum så det gäller att veta vilka personer man kan lita på diverse forum. Dessutom kan det vara saker skriva som stämde 2013 men som inte stämmer längre, man hittar väldigt mycket sådant när man söker här på Businesclassforumet.

Så jag tycker inte alls att det är så enkelt att söka fram informationen alltid. Men du får gärna komma med tips och trix om du har några bra knep.

Varför inte? Vore väl toppen med en tråd som sammanställer alla regler vi känner till kring awardbokning?

Problemet med det är ju precis samma med sökning i forumet sen, att den informationen blir också inaktuell. Wiki-trådar är ju ett möjligt verktyg för att undvika det, men kräver en rätt dedikerad individ för att hålla up-to-date...

...för att sen få ytterligare frågor i tråden eftersom "man vet inte om det är aktuellt i sammanställningen".

Varför inte? Vore väl toppen med en tråd som sammanställer alla regler vi känner till kring awardbokning?
Därför att det finns hur mycket regler som helst och detta har inget med awards att göra - det är en generell IATA-regel om hur open jaw fungerar. Vi kan inte lista alla sådana regler av rent praktiska skäl. En Wiki skulle löst mycket, men det kommer aldrig att hända här tyvärr.

Så jag tycker inte alls att det är så enkelt att söka fram informationen alltid. Men du får gärna komma med tips och trix om du har några bra knep.
Enda tipset jag har är att öva mer på att söka. Det är långt ifrån alltid man får rätt träff direkt när man söker efter specifika saker (även om sökfunktionen ofta beskylls för att vara betydligt sämre än den är!). Testa varianter, tänk lite vidare än just den specifika frågan du har - en bra jämförelse är tex att det ställs åtskilliga routingfrågor i AmEx 2-4-1 tråden pga att frågeställaren inte tänker längre än att det ska användas en 2-4-1 men inser inte att det egentligen är helt oviktigt för frågan.

Toppen