Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har en enkel fråga ang skatter och avgifter - vad ligger de normalt på om man åker 2 pers på en 2-4-1 i business class till usa eller asien? Vet att det finns tjänster för att räkna ut detta men antar att många vet på rak arm hur mycket en sån resa skulle kosta.
Enklast är att kolla direkt på SAS hemsida, påbörja en bokning för poäng och se direkt vad det kostar. För att hitta datum som har business tillgängligt, använd denna sida

SAS business award availability - Travelhacks

Ta något datum därifrån och sök sedan poängresa i business på SAS hemsida. Exempel Hongkong från Arlanda, tur och retur 12 Nov - 2 Dec, 514 SEK per person i skatter.

SKATTER (2 pers)
  • I5SE 92 SEK
  • Air Passenger Departure Tax 244 SEK
  • Passenger Charge 326 SEK
  • Airport Construction Fee 366 SEK
  • TOTALSUMMA (2 pers) 1028 SEK

Tack för snabba svar, tänkte bara SAS och typ till Tokyo så kanske en mellanlandning i köpenhamn på vägen men inte mer avancerat än så.

Tack för snabba svar, tänkte bara SAS och typ till Tokyo så kanske en mellanlandning i köpenhamn på vägen men inte mer avancerat än så.
Tokyo är en svår destination att hitta platser med SAS i Business. Kolla länken i min post ovan så ser du hur glest det är med platser dit, totalt 24 stolar från nu och fram till Juni 2018... Det kan öppnas fler närmare inpå men oftast är det väldigt svårt, du får kolla varje dag, eller flera gånger om dagen för att öka dina chanser.

Tack igen, bra att veta! Har inte fått vouchern än men tror vi kommer kunna vara ganska flexibla i tid, resan kan ske nästan när som helst under 2018.
På samma ämne: vad är era erfarenheter av vilka destinationer som är lättast/svårast att hitta platser i SAS business?

Tack igen, bra att veta! Har inte fått vouchern än men tror vi kommer kunna vara ganska flexibla i tid, resan kan ske nästan när som helst under 2018.
På samma ämne: vad är era erfarenheter av vilka destinationer som är lättast/svårast att hitta platser i SAS business?

Kolla på den exemplariska: SAS business award availability - Travelhacks så ser du ganska lätt vilka destinationer som det finns fler platser till

Jag planerar en awardbokning i first med destination Asien eller Australien, har inte riktigt spikat ännu. Men jag skulle vilja försöka boka en open jaw så att jag slutligen hamnar någonstans i USA, t.ex. Los Angeles eller Chicago. Anledningen är att jag vill passa på att semestra samtidigt och det vore kul att semestra på 2 destinationer!

Min fråga är hur man på på bästa sätt tar sig hem enkel väg från USA? Går det att köpa enkelbiljetter för pengar till ett rimligt pris? Eller ska jag boka den som SAS award? Skulle kunna lägga en 2-4-1 på den resan eftersom jag har 2 vouchers.

Hur resonerar ni, hur hade ni gjort?

Jag planerar en awardbokning i first med destination Asien eller Australien, har inte riktigt spikat ännu. Men jag skulle vilja försöka boka en open jaw så att jag slutligen hamnar någonstans i USA, t.ex. Los Angeles eller Chicago. Anledningen är att jag vill passa på att semestra samtidigt och det vore kul att semestra på 2 destinationer!

Min fråga är hur man på på bästa sätt tar sig hem enkel väg från USA? Går det att köpa enkelbiljetter för pengar till ett rimligt pris? Eller ska jag boka den som SAS award? Skulle kunna lägga en 2-4-1 på den resan eftersom jag har 2 vouchers.

Hur resonerar ni, hur hade ni gjort?
Open jaw ARN-SYD-LAX borde gå, då "glappet" LAX-ARN är mindre än båda de andra 2 benen. På samma sätt funkar t.ex. DPS, men inte BKK. Dock fick väl @Gus till en open jaw som inte borde funkat enligt denna regel, så man vet aldrig, bara att testa.
Enkel hem från USA? Norwegian eller WOW... Kan du slösa en voucher så är det ju svårt att slå 30000 poäng för SAS business LAX-ARN.
screenshot-www.gcmap.com 2017-09-13 21-23-00.png

Toppen