vaniljvodka
New member
Inbjuden och accepterad (EBG) idag.
Thornado skrev:Jag (EBD) blev också inbjuden till Travelers' Voice idag, men till skillnad från er så fick jag faktiskt komma med i panelen.Klicka för att utvidga...
Vaniljvodka skrev:Inbjuden och accepterad (EBG) idag.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.Jag ringde till kundtjänsten på mitt prionummer och fick svar efter en minut. En kille svarade, lät en aningens trött, och jag berättade att jag vill ändra min utresa som består av 4 legs på bonus och datumet. Han sa "vänta lite" och jag väntade varpå han kom tillbaka och gav mig ett förslag med två leg. Jag förklarade för honom att jag vill använda alla fyra igen. Han svarade "det kommer ju ta hela dagen, det kan jag inte sitta här och göra". Jag sa vänligt "att det kunde ju din kollega hjälpa mig med på en timme, vill du jag skall prata med någon annan?". Då svarade han "Du kan ha det jävligt bra" och sedan la han på luren. - Det var väl SAS tack för alla år som guld och 6 år Pandion... Hoppas verkligen att han inte blir långvarig på sitt jobb.Nu sitter jag med en annan tjänsteman i kundtjänst som gör precis det som jag önskar.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.Jag ringde till kundtjänsten på mitt prionummer och fick svar efter en minut. En kille svarade, lät en aningens trött, och jag berättade att jag vill ändra min utresa som består av 4 legs på bonus och datumet. Han sa "vänta lite" och jag väntade varpå han kom tillbaka och gav mig ett förslag med två leg. Jag förklarade för honom att jag vill använda alla fyra igen. Han svarade "det kommer ju ta hela dagen, det kan jag inte sitta här och göra". Jag sa vänligt "att det kunde ju din kollega hjälpa mig med på en timme, vill du jag skall prata med någon annan?". Då svarade han "Du kan ha det jävligt bra" och sedan la han på luren. - Det var väl SAS tack för alla år som guld och 6 år Pandion... Hoppas verkligen att han inte blir långvarig på sitt jobb.Nu sitter jag med en annan tjänsteman i kundtjänst som gör precis det som jag önskar.Klicka för att utvidga...
Stämmer detta (misstror dig inte, men tidigare har folk på forumet reagerat på att jag formulerat mig utan att väva in "the benefit of the doubt") så bör personen sparkas på minuten. Äckligt beteende.Traveller skrev:Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.Jag ringde till kundtjänsten på mitt prionummer och fick svar efter en minut. En kille svarade, lät en aningens trött, och jag berättade att jag vill ändra min utresa som består av 4 legs på bonus och datumet. Han sa "vänta lite" och jag väntade varpå han kom tillbaka och gav mig ett förslag med två leg. Jag förklarade för honom att jag vill använda alla fyra igen. Han svarade "det kommer ju ta hela dagen, det kan jag inte sitta här och göra". Jag sa vänligt "att det kunde ju din kollega hjälpa mig med på en timme, vill du jag skall prata med någon annan?". Då svarade han "Du kan ha det jävligt bra" och sedan la han på luren. - Det var väl SAS tack för alla år som guld och 6 år Pandion... Hoppas verkligen att han inte blir långvarig på sitt jobb.Nu sitter jag med en annan tjänsteman i kundtjänst som gör precis det som jag önskar.Klicka för att utvidga...
När jag hade liknande fall med bmi agenterna brukade jag att repetera: "Please note, this call may be recorded for training and quality purposes." och frågade efter personens namn.Traveller skrev:Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.Jag ringde till kundtjänsten på mitt prionummer och fick svar efter en minut. En kille svarade, lät en aningens trött, och jag berättade att jag vill ändra min utresa som består av 4 legs på bonus och datumet. Han sa "vänta lite" och jag väntade varpå han kom tillbaka och gav mig ett förslag med två leg. Jag förklarade för honom att jag vill använda alla fyra igen. Han svarade "det kommer ju ta hela dagen, det kan jag inte sitta här och göra". Jag sa vänligt "att det kunde ju din kollega hjälpa mig med på en timme, vill du jag skall prata med någon annan?". Då svarade han "Du kan ha det jävligt bra" och sedan la han på luren. - Det var väl SAS tack för alla år som guld och 6 år Pandion... Hoppas verkligen att han inte blir långvarig på sitt jobb.Nu sitter jag med en annan tjänsteman i kundtjänst som gör precis det som jag önskar.Klicka för att utvidga...
Då jag ringde upp igen och talade med en annan "Business consultant" så berättade jag vad som hänt. Denna man hette Ad** och var helt super. Han tog det vidare till sin chef som ringde upp mig endast 25 minuter senare. Nu har dessutom denna Ad** bokat en riktigt trevlig ny utresa till mig - lång vart den..bnr skrev:Stämmer detta (misstror dig inte, men tidigare har folk på forumet reagerat på att jag formulerat mig utan att väva in "the benefit of the doubt") så bör personen sparkas på minuten. Äckligt beteende.Klicka för att utvidga...
Kan berätta att alla inte spelas in. Då jag vart uppringd av gruppchefen sa han att han "hoppas den finns med på vår slinga". Mao spelas inte alla samtal in.. -tror jag.Berglund skrev:Och här ser vi anledningen till varför kundtjänstsamtal skall spelas in. För att bibehålla, säkerställa och framför allt garantera en viss kvalité.Klicka för att utvidga...
Inte 2-4-1 utan vanlig EBKimmen00 skrev:Sinnessjukt.. men var den en 2-4-1? Isf är ju Tallin alltid korrekta och mkt bra att ha och göra med..Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Jag hade lite samma upplevelse. Gjorde nybörjarmisstaget att ringa till vanliga sas för att boka en 241. Det skulle jag såklart inte gjort, men mannen sa att det inte är lönt att jag ringer någon annanstans för det fanns inget bolag som hade tillgänglighet och det var inte lönt att försöka. Sa att jag sökt via United och att det visst fanns tillgänglighet. Men han var skitsur och hänvisade inte ens till Tallinn. Utan bara att SAS inte flyger till Auckland (och tittar man på vanlig tillgänglighet visa sas.se så finns det inte ens någon förbindelse).Ringde Tallinn dagen efter och fick professionell hjälp att boka precis vad jag ville på de tiderna jag sett på United.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Alltså. Folk med gigantiskt handbagage. Jag flög idag en kort sträcka med en ATR. Alla som har koll brukar därför antingen vara beredda att lämna ifrån sig handbagaget eller packa snålt så att det går in i hyllan. Själv reser jag alltid med en liten ryggsäck och checkar in mitt större bagage. Men inte mannen som kom på flyget sist idag.Han hade två gigantiska handbagage som han skulle ha upp i hyllan. Min väska låg där tillsammans med någons jacka och han började trycka och ha sig. Det gick inte så. Så tog han helt sonika min väska och gick iväg med den upp till rad 9 och la in den där utan att säga något. Jag bad honom flytta tillbaka den men han envisades med att hans väskor minsann skulle ligga där. Personalen låtsades som att de inte såg och lät honom hållas. Varför tvingar inte SAS folk att förpassa sina väskor som är uppenbart för stora till bagagerummet?För övrigt så gick jag och hämtade min väska när vi var i luften och la den under sätet sidan om mig som var ledigt för att slippa tränga mig på fel håll när vi skulle av. Vilket jag gärna hade gjort direkt om han hade frågat och inte bara gått iväg med väskan.Klicka för att utvidga...
Double Trouble skrev:Känns inte rätt att klaga på att folk har med sig för stora handbagage. Det han gjorde fel var ju att han helt utan att fråga flyttade på ditt bagage, inte att han själv hade med sig för stora.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Är det inte fel att ha med sig för stora bagage?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Sen var han ett as som stack iväg med min väska. Men det är inte SAS problem mer än att jag kan tycka att kabinpersonalen kunde löst problemet på annat sätt.Klicka för att utvidga...
Double Trouble skrev:Nä, SAS godkänner ju hen får ta med det ombord om dom inte säger något. Det är SAS du ska klaga på i så fall, hen som tar med bagaget gör ju inget fel.för fort?Instämmer!Klicka för att utvidga...
KiMeister skrev:Vad är det där för resonemang? Så länge man inte blir arresterad för fortkörning är det ok att köra för fort?Klicka för att utvidga...