Vaniljvodka
Medlem
Inbjuden och accepterad (EBG) idag.
Jag (EBD) blev också inbjuden till Travelers' Voice idag, men till skillnad från er så fick jag faktiskt komma med i panelen.
Inbjuden och accepterad (EBG) idag.
Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.
Jag ringde till kundtjänsten på mitt prionummer och fick svar efter en minut. En kille svarade, lät en aningens trött, och jag berättade att jag vill ändra min utresa som består av 4 legs på bonus och datumet. Han sa "vänta lite" och jag väntade varpå han kom tillbaka och gav mig ett förslag med två leg. Jag förklarade för honom att jag vill använda alla fyra igen. Han svarade "det kommer ju ta hela dagen, det kan jag inte sitta här och göra". Jag sa vänligt "att det kunde ju din kollega hjälpa mig med på en timme, vill du jag skall prata med någon annan?". Då svarade han "Du kan ha det jävligt bra" och sedan la han på luren. - Det var väl SAS tack för alla år som guld och 6 år Pandion... Hoppas verkligen att han inte blir långvarig på sitt jobb.
Nu sitter jag med en annan tjänsteman i kundtjänst som gör precis det som jag önskar.
Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.
Jag ringde till kundtjänsten på mitt prionummer och fick svar efter en minut. En kille svarade, lät en aningens trött, och jag berättade att jag vill ändra min utresa som består av 4 legs på bonus och datumet. Han sa "vänta lite" och jag väntade varpå han kom tillbaka och gav mig ett förslag med två leg. Jag förklarade för honom att jag vill använda alla fyra igen. Han svarade "det kommer ju ta hela dagen, det kan jag inte sitta här och göra". Jag sa vänligt "att det kunde ju din kollega hjälpa mig med på en timme, vill du jag skall prata med någon annan?". Då svarade han "Du kan ha det jävligt bra" och sedan la han på luren. - Det var väl SAS tack för alla år som guld och 6 år Pandion... Hoppas verkligen att han inte blir långvarig på sitt jobb.
Nu sitter jag med en annan tjänsteman i kundtjänst som gör precis det som jag önskar.
Stämmer detta (misstror dig inte, men tidigare har folk på forumet reagerat på att jag formulerat mig utan att väva in "the benefit of the doubt") så bör personen sparkas på minuten. Äckligt beteende.Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.
När jag hade liknande fall med bmi agenterna brukade jag att repetera: "Please note, this call may be recorded for training and quality purposes." och frågade efter personens namn.Då var det dags att ändra min utresa (bonus) från Stockholm till Seoul då jag behöver åka några dagar tidigare.
Då jag ringde upp igen och talade med en annan "Business consultant" så berättade jag vad som hänt. Denna man hette Ad** och var helt super. Han tog det vidare till sin chef som ringde upp mig endast 25 minuter senare. Nu har dessutom denna Ad** bokat en riktigt trevlig ny utresa till mig - lång vart den..Stämmer detta (misstror dig inte, men tidigare har folk på forumet reagerat på att jag formulerat mig utan att väva in "the benefit of the doubt") så bör personen sparkas på minuten. Äckligt beteende.
Kan berätta att alla inte spelas in. Då jag vart uppringd av gruppchefen sa han att han "hoppas den finns med på vår slinga". Mao spelas inte alla samtal in.. -tror jag.Och här ser vi anledningen till varför kundtjänstsamtal skall spelas in. För att bibehålla, säkerställa och framför allt garantera en viss kvalité.