Här ska bokas, NRK blev nog just min huvudflygplats, vilket tar emot som Linköpingsbo...
För närvarande är Nice och Lissabon de vanligaste målen man tar sig till från Norrköping via München.
Oerhört mycket pengar som skattebetalarna står för. Och vad det verkar, till stöd, för fritidsresenärer vilket förstås aldrig kan vara tanken med en sådan här linje. Får hoppas att det blir bättre med en vettig morgonflight.
Gör du? Jag tolkar det som att det är de vanligaste målen för de som reser med rutten. Bör ju finnas utmärkt data på den fronten.Jag tolkar det som att privatresenärer mest rest till Nice och Portugal.
Precis så. Om man på annat håll bedriver verksamhet som genererar vinst kan ju det användas till att t.ex. sänka kommunalskatten eller göra andra satsningar som torde ligga närmare det kommunala ansvaret. Men så är jag ju å andra sidan oerhört skeptisk till att skattemedel används för sådana här ändamål. Å andra sidan, slår förväntningarna in så kanske linjen blir permanent och självgående, till gagn för Norrköping och kommunmedborgarna. Vi får väl se.Fast man kan ju säga "oerhört mycket pengar skattebetalarna kunde fått sig tillgodo på andra sätt".
Nej ingen intjäning till Star Alliance gör att jag fortsätter flyga från LPI.
Jag reser ofta och något ska jag ha tillbaks för alla timmar som spenderas i luften![]()