Senaste nytt

Diskussion om att matcha till sig status hos hotell

Inget jag känner till, flygbolags status har dock ibland gått att matcha till hotell. Tex EBG gav CCG tidigare
Det var snarare en förmån än en matchning, som överlevt från den tiden då SAS ägde Radisson.

Den enda andra varianten jag känner till är BAEC Gold som ger Langham 1811 Gold (eller vad de nu heter).

En nivås uppgradering (sviter undantagna) ÄR policyn för HHG. Att sedan många hotell är generösare är trist eftersom det urvattnar programmet.
Jag vet inte varför det skulle vara trist och att programmet urvattnas när medlemmar blir uppgraderade. Det är väl bättre att uppgradera och göra kunder glada än att låta de bättre rummen stå tomma.

Jag vet inte varför det skulle vara trist och att programmet urvattnas när medlemmar blir uppgraderade. Det är väl bättre att uppgradera och göra kunder glada än att låta de bättre rummen stå tomma.
Det fungerar väl lite som uppgraderingar på flyget. Man vill inte göra medlemmar alltför glada, det riskerar att minska betalningsviljan för premiumprodukter. Air France bumpar t.ex. hellre folk av flyget än uppgraderar till La Première.

Det fungerar väl lite som uppgraderingar på flyget. Man vill inte göra medlemmar alltför glada, det riskerar att minska betalningsviljan för premiumprodukter. Air France bumpar t.ex. hellre folk av flyget än uppgraderar till La Première.
Ur ett företags perspektiv förstår jag mycket väl varför man inte uppgraderar alla till höger och vänster. Men jag vet inte varför det skulle vara dåligt för medlemmar att hhg eller hhd uppgraderas till ett rum som annars skulle stå tomt.

Ur ett företags perspektiv förstår jag mycket väl varför man inte uppgraderar alla till höger och vänster. Men jag vet inte varför det skulle vara dåligt för medlemmar att hhg eller hhd uppgraderas till ett rum som annars skulle stå tomt.
Det är dåligt eftersom alla får HHD i princip utan motprestation och om man misslyckas med det så kan man hämta ett HHG enklare än att få ut ett paket cornflakes från ICA. Det gör att vi som faktiskt bor ihop våra statusar får ut mindre av programmet då det är betydligt fler som nyttjar statusförmåner.

Det märks STOR skillnad på hur status värderas numera och hur det var för ett par år sedan.

Det är dåligt eftersom alla får HHD i princip utan motprestation och om man misslyckas med det så kan man hämta ett HHG enklare än att få ut ett paket cornflakes från ICA. Det gör att vi som faktiskt bor ihop våra statusar får ut mindre av programmet då det är betydligt fler som nyttjar statusförmåner.

Det märks STOR skillnad på hur status värderas numera och hur det var för ett par år sedan.
Hur hilton delar ut status är en helt annan sak. Har dom väl delat ut ett guld skall dom väl ge förmånerna som kommer med statusen. Jag förstår inte poängen med att hacka på dom som inte "bott" ihop ett HHD. Personligen väljer jag att bo på hilton istället för radisson då jag får mer som guld.

Jag förstår inte poängen med att hacka på dom som inte "bott" ihop ett HHD. Personligen väljer jag att bo på hilton istället för radisson då jag får mer som guld.
Inflation är aldrig bra och det är exakt vad Hilton håller på med. Jag hackar inte på de som utnyttjar det utan jag anser att det är Hilton som gör fel.

Inflation är aldrig bra och det är exakt vad Hilton håller på med. Jag hackar inte på de som utnyttjar det utan jag anser att det är Hilton som gör fel.
Håller helt med! Däremot så utnyttjade jag möjligheten själv att bli HHD utan en enda stay förra året. Jag tycker att det Hilton gjorde minskade värdet på att vara HHD men ökade värdet för mig. I det långa loppet blir sådana kampanjer ohållbara om man vill ha kvar samma nivå i service.

Helt OT, Stefan Ingves skulle inte hålla med om att Inflation aldrig är bra :).

Jag är ändå imponerad av den recognition som Hilton fortfarande ger, trots inflation.
De har långt kvar ner till IHG som sen några år har "stoppat" sin inflationen, och även lagt till en ny topnivå, men som kontinuerligt forfarande försämrar programmet för alla deras kunder och kanske främst för de mest lojala.

Toppen