Jo, men det tror jag redan framgick =)Det här kanske förklarar saken om man har försökt att boka Stockholm-Bergen v.v. efter 29 sep 2015.
HEL-ARN-BGO (säsong 17.5-29.9) med AY
Jo, men det tror jag redan framgick =)Det här kanske förklarar saken om man har försökt att boka Stockholm-Bergen v.v. efter 29 sep 2015.
HEL-ARN-BGO (säsong 17.5-29.9) med AY
Det där planet är mono class konfig om jag kommer ihåg rätt. Åkte du i Economy class eller blev det "European" Business class?Jag har åkt Finnair mellan ARN-BGO två gånger. En gång var i deras "High density" B757-200.. Katastrof![]()
Det där planet är mono class konfig om jag kommer ihåg rätt. Åkte du i Economy class eller blev det "European" Business class?
Kul lista. Av alla de sträckor som redvisas där har jag endast flugit TPE-ICN ToR med Thai.
Det som förvånade mig i den listan var att United bara flyger fyra stycken 5th Freedom sträckor. Jag har fått för mig att de flyger lite överallt i världen mellan olika länder och jag tror faktiskt att jag sett detta på diverse monitorer världen över. Men jag har väl sett fel.![]()
Fördelar:Har också funderat lite på följande:
Varför vill flygbolag ha sådana här upplägg? Fördelar? Nackdelar?
Vilka fördelar respektive nackdelar finns det för resenärerna?
Du har nog sett codeshare nummer på andra bolags flighter.Jag har fått för mig att de flyger lite överallt i världen mellan olika länder och jag tror faktiskt att jag sett detta på diverse monitorer världen över. Men jag har väl sett fel.![]()
Just det blir extra tydligt på British Airways fifth freedom-flighter i Karibien. De flyger till en av öarna och hämtar/lämnar av folk, och flyger sedan vidare till en eller flera öar.Fördelar:
* När två städers behov räcker med en linje (t ex Singapore-Moskva-Stockholm)