Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

På gårdagens flight hem från LAX (SK940 till ARN) råkade jag ut för något som verkligen gjorde mig både besviken och upprörd. Det började med att hela kabinbesättningen verkade vara på dåligt humör, inga glada "hej" utan mer avmätta nickar när folk passerade in i flygplanet. Självklart fick jag ingen Diamond Recognition (men det är jag så van vid, för det är SAS helt usla på, att ta hand om sina Diamonds, mkt dåligt!).
Jag satt i Plus
Sedan, vid dryckes och matseveringen så gick CC i min gång och högt beklagade sig över hur trött hon var och hur jobbigt det var att servera. Inte direkt proffsigt.

Men det som verkligen störde mig var följande incident. Någon timme efter middagen gick jag bak till Galleyt för att beställa något att dricka. Jag bad vänligt CC om en Bloody Mary och lite chips och får följande svar av en manlig crew: "Nej du, det kan du inte för vi äter surru!" Direkt otrevlig ton, jag blev helt paff!
Så jag sa lugnt och stilla: "jaha, men då kanske någon annan ut besättningen skulle kunna fixa detta?" och får det ännu surare svaret: "Nej! Gå och sätt dig så får du komma tillbaka senare!" Helt absurt! Fy fan vilken USEL service-känsla..
Jag blev så ställd att jag lommande tillbaka och väl där valde att trycka på "call us"-knappen. Efter ett tag kom pursern och jag förklarade lugnt vad som skett där bak och fick det spydiga svaret: "jaha men de behövde ju äta!". EH va??
Okej jag orkade inte tjafsa utan sa: "ok men nu vill jag gärna ha min bloody mary och lite chips" varpå pursern pekar på mitt halv-urdruckna vinglas och säger: "jaha, ska du ha drinken i det glaset eller?"
Ursäkta? sa jag, självfallet vill jag ha ett nytt glas! Och får ett snorkigt "jassa, jaha okej då" som svar.

Hela den där kabinbesättningen borde SAS för sjutton skicka på charm-kurs! Har aldrig vart med om något sådant under alla mina flygningar med SAS. Mycket dåligt.
Jag vill särskilt understryka att jag hela tiden var lugn, vänlig och höll låg ton (finns ibland folk här som kanske vill missförstå och komma med insinueringar).
Vissa människor borde inte ha vissa jobb, synd att de inte inser det själva(gäller inte bara SAS). :cool:
 
Jag har varit diamond sedan sas lanserade nivån, har aldrig någonsin fått recognition. Får oftast visa mitt kort när jag vill ha gratis dricka.
 
  • Gilla
Reactions: SG
Flög nyss ARN-LLA och vid incheckning saknades priolappar på bagagetaggarna. När jag gick fram och bad om dem sa han att om du inte fått några ska du inte ha några med en väldigt otrevlig ton. Är EBG och har ALLTID fått prio tidigare, vilket jag självklart informerade om. Visserligen fungerar det inte alltid men denna gång kom prio bagage först vilket gjorde att det kändes lite extra surt..
 
Flög nyss ARN-LLA och vid incheckning saknades priolappar på bagagetaggarna. När jag gick fram och bad om dem sa han att om du inte fått några ska du inte ha några med en väldigt otrevlig ton. Är EBG och har ALLTID fått prio tidigare, vilket jag självklart informerade om. Visserligen fungerar det inte alltid men denna gång kom prio bagage först vilket gjorde att det kändes lite extra surt..
Finns en tråd om detta! Du är inte ensam.

Priority baggage tags hos SAS på Arlanda | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Flög nyss ARN-LLA och vid incheckning saknades priolappar på bagagetaggarna. När jag gick fram och bad om dem sa han att om du inte fått några ska du inte ha några med en väldigt otrevlig ton. Är EBG och har ALLTID fått prio tidigare, vilket jag självklart informerade om. Visserligen fungerar det inte alltid men denna gång kom prio bagage först vilket gjorde att det kändes lite extra surt..
Hoppas personen får sparken. Äckligt och kundfientligt beteende.
 
Nu ska vi inte ta i så att vi spricker här.
Tycker faktiskt det. SAS (och alla bolag med liknande inställning till sina kunder) bör rensas ordentligt på sådant folk.
Man har inget att göra på ett arbete där man möter kunder om man beter sig på det sättet. Skulle inte ens bemöta en "icke-kund" på ett så otrevligt sätt om jag hade samma jobb som personen i fråga.
 
Tycker faktiskt det. SAS (och alla bolag med liknande inställning till sina kunder) bör rensas ordentligt på sådant folk.
Man har inget att göra på ett arbete där man möter kunder om man beter sig på det sättet. Skulle inte ens bemöta en "icke-kund" på ett så otrevligt sätt om jag hade samma jobb som personen i fråga.
Vi får inte förhasta oss, vi har bara den ena partens utsago. Man skall inte dömmas ohörd.
 
Har man en sådan inställning bör man inte möta kunder, än mindre företagets kanske lönsammaste kunder.

Tycker faktiskt det. SAS (och alla bolag med liknande inställning till sina kunder) bör rensas ordentligt på sådant folk.
Man har inget att göra på ett arbete där man möter kunder om man beter sig på det sättet. Skulle inte ens bemöta en "icke-kund" på ett så otrevligt sätt om jag hade samma jobb som personen i fråga.

Vi är överens om att SAS har mycket att jobba på när det kommer till service även om jag aldrig haft ett särskilt dåligt bemötande, men reser å andra sidan inte lika frekvent med SAS som många här.

Däremot är vi nog oense över vad ett "äckligt beteende" är eller vad som är skäl nog att få sparken från sitt jobb. Det är inte som att personen i fråga har misshandlat eller gjort någon person skada. En stackars kund fick inte sin cocktail, vilket så klart är skadlig för flygbolagets image, men det är ändå ett jäkla tramsproblem och där är människor vi pratar om.

Självklart bör personen i fråga få en reprimand av något slag. Förhoppningsvis hade personen i fråga bara en dålig dag. Onödigt i att extrapolera från denna händelse och förutsätta att personen alltid beter sig på det viset.
 
Toppen