kerran1980
Medlem
Deras märkliga val av Widebody flotta måste också ha kostat $$$. Pan Am flög väl DC-10, L-1011 och 747SP samtidigt interkont? Alla 3 har ungefär samma pax kapacitet.
Jag är inte bra på ekonomiska regler men jag kan tänka mig att det finns liknande system som amerikanska Chapter 11 även i Skandinaviska länder.
I så fall går SAS först till konkursskydd och under tiden hinner du bränna upp alla dina poäng(man måste resa klart innan konkursskyddet går ut.).
Någon som minns hur det var när Swissair, Sabena m fl gick i konkurs - kom det som en "blixt från klar himmel"?
Hur gick det med deras respektive bonus-program?
Om jag kommer ihåg rätt, SABENAs var det första europeiskt flygbolag som konkade. Miles var inte hanterad av SABENA utan Qualiflyer.Någon som minns hur det var när Swissair, Sabena m fl gick i konkurs - kom det som en "blixt från klar himmel"?
Hur gick det med deras respektive bonus-program?
Var inte SAS med i Qualiflyer ett tag, eller vad hette det försöket till allians som SAS skapade tillsammans med bland annat Swiss (och KLM har jag för mig)?
Menar du om Swissair, Delta och Singapore Airlines? I så fall hette det Global Excellence Alliance.
Hur kunde Delta få vara med i något med det namnet![]()
Jag vet inte. Förresten, var det inte Delta som tog över Pan Ams Atlantenrutter?
Var inte SAS med i Qualiflyer ett tag, eller vad hette det försöket till allians som SAS skapade tillsammans med bland annat Swiss (och KLM har jag för mig)?